20 Ocak 2017 Cuma

HALİL YILDIRIM


(1941, Aşağı Xod (şimdiki adı Aşağı Maden) Köyü, Artvin - )


      İlkokulu köyünde okudu. Küçük yaşlardan itibaren halk şiiri ve aşıklık geleneğine ilgi duymaya başladı. Köyüne gelip giden ve yörede yaşayan birçok aşığın etkisi ve katkısıyla kendini geliştirdi. Bir zaman bağlama çaldı ancak sonraki dönemlerde bıraktı.
       Kendi köylüleri Şamili (1810 - 1865), Mahcubi (1835 - 1905) dışında Narmanlı Sümmani (1860 - 1915), Çıldırlı Şenlik (1850 - 1913) gibi Kuzeydoğu Anadolu aşıklarının türkülerini ve hikayelerini öğrendi.
       Bir süre köyünde muhtarlık yaptı, şiirlerinde bu dönemde karşılaştığı sorunlarla birlikte birçok konuyu dile getirdi. Şiirleri değişik gazete, dergi ve araştırmalarda yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Yoruldum (2015, KaraMavi Yayınları, 224 s.)
Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:

YORULDUM

Dünya ahvalini nazar eyledim
Bu alemi düşündükçe yoruldum
Memur oldum gerçekleri söyledim
Hak yoluna baş indikçe yoruldum

Mevla ihsan etmiş temiz bir yürek
Temiz tutmak için çalışmak gerek
Gurbet ellerinde elimde kürek
Geçim için eşindikçe yoruldum

Fırsat düştü kıymetini bilmedim
Bu dünyada doya doya gülmedim
Çok çalıştım mülk sahibi olmadım
Evden eve taşındıkça yoruldum

Halil böyle bu alemin akışı
Ölüm kaçınılmaz yoktur çıkışı
Ağır yükle aştığım o yokuşu

Günü geldi boş indikçe yoruldum

Hiç yorum yok: