21 Ocak 2017 Cumartesi

ERCAN İRİŞ


(1978, Karakol Köyü, Eskil Aksaray - )

      
İlköğrenimini Feritpaşa İlköğretim Okulu’nda orta öğrenimini Karatay Lisesinde tamamladıktan sonra Selçuk Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünü kazandı, 2002 yılında edebiyat öğretmeni olarak göreve başladı. Halen İstanbul’da bir lisede edebiyat öğretmeni olarak görev yapmaktadır.
       Şiirleri Büyük Ece, Herfene, Sinada vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Adını Yalnızlık Koydum (2009)
& Yağmurlu Yüreğim  (2015)
& Aşiyan Yolları (2016, Lavinya Kitap, 136 s.)
Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:

SİYONE’NİN HANI

Kâfi arabacı, burada dur
Bu han olmalı Siyone’nin hanı
Fazla lükse varmadan
Çıkart şu bizim hesabı
Kaç yolcuya “Eyvallah!” dedirtti bu kapı?
Kaç gözü yaşlıyı toprağa verdi
Rüzgâr aheste aheste vururken kollarına
Kaç kez kafa tutmuş bilir misin zamana
Öyle sarhoş sarhoş bakma arabacı
Haykırışlarımıza sığmaz bu topraklarda acı
Sorma! Sorgulama bu işin kökünü
Kamçını andıran dünlerim
Ok olup dağlamasa da olur gençliğini
Hey Siyone!
Aç şu duygularımızı körelten,
Zamanlarımızı eriten yaşlı kapıyı
Dengeden yoksun günler geçirdim
Acıktım, susadım hem de tütünsüzüm
Dünya savurdukça böyle dört yana
Feleğin gönderdiği zahmetsiz havaleyim
Ey arabacı asıl gemlere artık!
Akşam olmada kızıla çalmada gün
Sarıp çekmeden gökyüzü karanlığı
Düşmelisin boynu bükük yollara
Üzülme, düşünme boşuna hoşnutsuzluğumuzu

Binlerce garip bu handa erdi hazana

Hiç yorum yok: