23 Ocak 2017 Pazartesi

İ. YAVUZ BİLDİK


(1 Aralık 1953, Sarıkamış / Kars - )


      Şair, siyaset adamı. Tam adı İbrahim Yavuz Bildik. İlkokulu Karaurgan nahiyesinde, ortaokulu Sarıkamış'ta okudu. Konya Ereğli Sanat Enstitüsü Torna Tesviye Bölümü’nü bitirdi. Seydişehir Alüminyum Tesislerinde kaynakçı ustası olarak çalıştı. İstanbul Devlet Mühendislik ve Mimarlık Akademisi Vatan Mühendislik Yüksekokulu mezunudur (1977). 1983 yılına kadar kendi firmasında çalıştı. Tefken AŞ Makine Şefliği ve Makine Müdürlüğü yaptı. 1992 yılında kendi isteği ile işten ayrılarak yeniden serbest çalışmaya başladı., 1994- 95 yıllarında DSP Adana İl Yönetiminde görev aldı. XX. ve XXI. Dönem Adana milletvekili olarak TBMM’de görev yaptı. Daha sonra kendi işlerinin başına döndü. Kars’ta yaşıyor; evli ve dört çocuk babasıdır     
       Türkü ve şiire küçük yaşlarda ilgi duymaya başladı. Lise yıllarında saz çalmaya başladı. Yörede yaygın olan âşıklık geleneği ustalarının etkisiyle şiirle müziği harmanladı. Dönemin birçok ünlü ozanıyla doğaçlama olarak atışmalar yaptı. Birçok gazete, dergi ve antolojilerde şiirleri yayımlandı, çeşitli televizyonlarda programlara katıldı. 2002 genel seçimleri sonrası yağlıboya resim çalışmalarına başladı, resimleri birçok karma sergide sergilendi. Özgür koşuk şiirlerinin yanı sıra, âşıklık geleneğinde ürünler verdi. Son dönem şiirlerinde, bulunduğu ortamdan kaynaklanarak daha çok taşlamaları ağırlık kazandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Rüzgarla Söyleşi (1993)
& Dalgaların Gece Vardiyası (1997)
& Gizemli Heceler (1997)
Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:

GÜLÜM

Sevda pazarında alıp satmadan
Elde sermayemi yitirdim gülüm
Limitsiz kredi açılmış iken
Hesabım bilmedim batırdım gülüm

Yaşamın tadını tadamıyorum
Üç keçi verdiler güdemiyorum
Kadehleri sarhoş edemiyorum
Gene bir büyüğü bitirdim gülüm

Dalga oldum bir kıyıya çarpmadım
Aç dolaştım amma çalıp çırpmadım
Gece geçti kirpiğimi kırpmadım
Denizi uykuya yatırdım gülüm

YÜCE DAĞIN ZİRVESİNİ

Yüce dağın zirvesini kapladım
Lapa lapa yağamadım başına
Eteğinden türlü çiçek topladım
Bir seherde ağamadım döşüne

Yakın durma baharımda nakışım
Coşkuluyken düzensizdir akışım
Çok yüreği sele verdi bakışım
Ne hikmetse sığamadım düşüne

Bedenimi hasılladım yoğurdum
Duygularım sebil ettim savurdum
Buzulları sevdam ile kavurdum

Baharları yığamadım kışına

Hiç yorum yok: