19 Ocak 2017 Perşembe

YALÇIN TEMİZ (OZAN KAÇKAR)


(1955, Axaldaba (şimdiki adı Tepeköy) Köyü, Şavşat / Artvin - )


      İlkokulu köyünde, ortaokulu Şavşat’ta tamamladı. Öğrenimini Artvin Erkek İlköğretmen Okulu’nda sürdürdü. 1974 yılında Sakarya’nın Geyve ilçesinde öğretmenliğe başladı. Sonraki yıllarda Eskişehir, Samsun ve Artvin illerinde öğretmenlik yaptı. Evli ve üç çocuk babası.
       Şiire ilgisi küçük yaşlarda başladı ancak öğretmen okulu yıllarından itibaren yoğunlaştı. Son dönemlerde şiirlerinde “Kaçkar” mahlasını kullanmaya başladı.
       Türkiye’nin çeşitli yerlerinde öğretmen olarak görev yaptı. Özellikle yöre ağzında yazdığı şiirleriyle tüm Artvinliler tarafından tanındı. Şiirleri birçok gazete ve dergide aktarıldı, değişik sanatçılar tarafından bestelendi. Özellikle “Dilfez” adlı şiiri bestelendikten sonra çok geniş bir çevrede duyuldu ve sevildi.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Dilfez (2000)
& Dilfez 2 (2004)
& Kaçkar Yeli (2015, KaraMavi Yayınları, 256 s.)
Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:

BANA

Neyleyeyim onsuz gelen sabahı
Pencereler ışık saçmıyor bana
Sevmişim zalimi çekmişim ahı
El uzatıp kucak açmıyor bana

Elveda mektubu yazdı da gitti
Yüreğime bin dert dizdi de gitti
Ayaklar altında ezdi de gitti
Üç kuruşluk değer biçmiyor bana

Yalan sevgi varmış onun beyninde
Yılan beslemişim aslan ininde
Gelip geçen sevgililer gününde
Bir dal karanfili seçmiyor bana

Ne yazık sevmiştim onu sınırsız
O kalbimi çalan kötü bir hırsız
Kaçkar'dan uzakta kaldı hayırsız
Göçmen kuş olup da uçmuyor bana

DİLFEZ

Na fena degişmiş koydan gedali
Az kala ki tanimadım Dilfez'i
Karşıma geçti bir supurga tali
Az kala ki tanimadım Dilfez'i

Allah'ın sevarsan na hala kalmiş
Koskoca kız idi bir parça kalmiş
Kırmızi yanahlar bambayaz olmiş
Az kala ki tanimadım Dilfez'i

Bir gezışi var ki zanarsın taydur
Etrefi yolunmiş kaşlari yaydur
Dedi hal keyf nasıl dedım ki eydur
Az kala ki tanimadım Dilfez'i

Lens mi na diyerlar oni tahturmiş
Kara gozlarıni çahır yapturmiş
Kendıni bir havalara kapturmiş
Az kala ki tanimadım Dilfez'i

Saçi bir renk idi şimdi karişuh
Yuzi guleç idi olmiş çoruşuh
Totaği boyanmiş ağzi buruşuh
Az kala ki tanimadım Dilfez'i

İnca dil bir yanda sukse bir yanda
Demahki çıharmiş bizım koydan da
Kısa bişe geymiş her şe meydanda
Az kala ki tanimadım Dilfez'i

Elına geçurmiş fotraf makina
Bir yanbegi tutar bir da tikina
Komşilar toplanmiş resim çekina
Az kala ki tanimadım Dilfez'i

Kafirın çocuği nasıl azıtmiş
Sade yemiş içmiş gezmiş tozutmiş
Bir da umuzuna muhur kazitmiş
Az kala ki tanimadım Dilfez'i

Bacah bacah ustunaki atiyer
Namehram yerlari goza batiyer
Bir elinan dizlarıni tutiyer
Az kala ki tanimadım Dilfez'i

Boşanmişlar Çuli Çirkin Nuri'nan
Yenidan evlanmiş zengin birinan
Tatila çıhmişlar brodveyinan
Az kalaki tanimadım Dilfez'i

Burni biraz uzanmiş mi nayidi
Gormazluhtan galdi Sefil Seyid'i
Halbusa ki elımızda beyudi
Az kala ki tanimadım Dilfez'i

GÜZELİM

Her birimiz kalakaldık bir yanda
Hasretin dinişi yok be güzelim
Gemileri yaktık en son limanda
Bu yolun dönüşü yok be güzelim

Sana benziyordu ayın on beşi
Sen idin gökteki yıldızın eşi
Yüreğimi sarmış özlem ateşi
Yıllardır sönüşü yok be güzelim

Felek tüm dertleri bana getirdi
Her gün bir umudu yana yatırdı
Kör karanlık geldi göze oturdu
Gecenin güneşi yok be güzelim

Ne olur aldırma kedere gama
İkide bir Kaçkar için ağlama
Beraber ölmeyi isterdim ama

Tabutun genişi yok be güzelim

Hiç yorum yok: