1 Şubat 2017 Çarşamba

EKREM GÜLTEKİN


(1954, Dengeli eski adı Abur köyü, Göle / Ardahan - )


Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Karslı Şair Ekrem’in Hayatı ve Şiirleri (1982, Ankara Basım Sanayi)
Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:

BENİM MECNUN

Benim Mecnun ile ortak ahtım var
Nice gurbet nice diyar gezecem
Telli Suna benim sende ahım var
Nice özlem nice hasret yanacam

Benim Kerem ile ateş külüm var
Nice firgat nice alev yanacam
Benim Kamber ile ortak yanım var
Nice çöller nice dağlar gezecem

Benim Ferhat ile bitmez hızım var
Nice yollar nice dağlar yaracam
Benim Veysel gibi dertli sazım var
Nice türkü nice ağıt çalacam

Benim Emrah ile seher yelim var
Nice mektup nice haber yazacam
Ekrem der ki bu dünyada ölüm var
Nice günler nice zaman gezecem

EDEN NE

Yarab dünya havalinden
Beni müşkül hal eden ne
Bir mum söndü gül dalında
Beni yara yol eden ne

Eşkâlsiz mısralar düzdüm
Dört yüz köyle şehir gezdim
Ben derdimi Şah'a yazdım
Beni yara yol eden ne

Sual edip ağladım ben
Ne çok diyar taradım ben
Kerem gibi yanardım ben
Beni sana kül eden ne

Biçare Ekrem’im yandım
Sazım ile zara kaldım
Ben kendimi varlık sandım

Beni sana sel eden ne

Hiç yorum yok: