7 Şubat 2017 Salı

İSMAİL ALADAĞLI


(1956, Çamuşlu Köyü, Kağızman / Kars - )


        Asıl adı İsmail Kurt’tur. İlk ve ortaokulu Kağızman’da, liseyi Ankara’da bitirdi.    Aşıklık geleneği ve şiirine ilişkin ilk eğitimini babası Aşık Laçin Aladağlı'dan aldı. Aynı zamanda bağlama çalmasını öğrenmeye başladı.
       İsmail Aladağlı, sonraki dönemlerde yöresinden birçok usta aşıkla karşılaşıp bilgisini pekiştirdi ve kendini geliştirdi. Aladağlı, zamanla kendi şiirlerini seslendirdi.
       Türkiye’nin birçok yerinde şenliklere katıldı, yarışmalarda çeşitli ödüller aldı.
Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:

KİRLENİR

Olma cahil ile yoldaş meziyetin kirlenir
Anlamaz senin dilinden nasihatin kirlenir
Tahrip eder alemini düzeltmesi zor olur
Rezil olursun aleme cemiyetin kirlenir

Kur metaın Pazar eyle kainata cevherin
Ehli ile hasbıhal ol asla olmaz zararın
Sarraftan başka kimseye teslim etme
Yazık olur eserine maharetin kirlenir

Aladağlı laf anlamaz insana ne demeli
Münafığın dü cihanda kara olur cemali
Er kişiden zarar gelmez mertlik onun temeli
Namert ile muhatap olma mürüvvetin kirlenir

OLMADI

Senden kurtulmanın tüm yollarını
Keşfi nazar etim ama olmadı
Çaresiz kıvrandım dizime vurdum
Kaderime çattım gene olmadı

Kadere çatılmaz günahkar oldum
Üzüldüm kendime kasvete daldım
Hatayı günahı ben bende buldum
Yüreğime attım gene olmadı

Yüreğime attım ya kıvırır beni
Vurur sağa sola devirir beni
Bu ne biçim ateş kavurur beni
Alev aldım tüttüm gene olmadı

Sana olan tutkum galip ateşe
Tutmaya dayanmaz ne el ne maşa
Bir bulut çekildi perde güneşe
Gökyüzünü tuttum gene olmadı

Kattım ya her yanda kaldı bir parçam
Aladağlı yeter bu kadar tamam
Haktan başkasından medet beklemem
Kırk boyağa kattım gene olmadı

Hiç yorum yok: