17 Şubat 2017 Cuma

TEOMAN SARIKÂHYA


(1933, İstanbul - )


       Yüksek Mimar. İstanbul Üniversitesi, Fen Fakültesi Matematik Bölümü’nü bitirdi. Daha sonra Güzel Sanatlar Akademisi Mimarlık Bölümü’ne devam ederek buradan da mezun oldu. Ege Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi’nde öğretim görevlisi olarak çalıştı.        
       Şiirleri Çağrı, Kaynak, Varlık, Pazar Postası, Yeditepe, Yenilik dergilerinde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Kaçmak Gülleri (1958)
& Islak Tay (1962, Çağrı Yayınları, 35 s.)

Şiirlerinden Seçmeler:

DALGA KUŞU

Bu pembe tüyünü uçurduğun rüzgârda
Yol başını tutulmuş mavi gözlün
Bin yıl aynı yıldızlar durmaz gecende
Tam aydınlık olmaz mum ışığı odanda
Bir sevmiş beş bırakılmışsın
Karadan kesilmiş bir
Bir dalga kuşusun şimdi
Dalga kuşusun dedim
Uçur bol duman dudaklarında
Bırak işini denizlerin
Camını kırmışsın, kal orda...

      Varlık, 1959

MAVİ BULUT

Uykumu kaybettim
Sizin evden
İki Sokak aşağıda
Ya bir karanfil kokacak biliyorum
Ya bir iğde
Girsem bahçenize...

Bütün gün
Bütün gece
Sokaklarda dolaşıyorum
Bir parça sevmek için...

Gel bir gül tak yakama
Ve bizi götürsün uzaklara

Bir mavi bulut...

Hiç yorum yok: