1 Şubat 2017 Çarşamba

MUSTAFA AYVALI


(17 Haziran 1964, Bayırlı Köyü, Suluova / Amasya - )


       Üniversite mezunu olup, halen Amasyada bir kamu kurumunda görev yapıyor. İLESAM Amasya İl Başkanı, Amasya Sanatçılar Derneği Yönetim Kurulu ve Türkiye Dil ve Edebiyat Derneği üyesidir. Amasyada yaşıyor.
       Halen Amasyada yerel gazetelerde “Şiir Kervanı” isimli köşesinde şiirlerini ve denemelerini okuyucusuyla paylaştı. Her ayın ilk haftası cuma akşamları “Külliye Şiir Akşamları” adı altında Amasya Belediyesinin katkılarıyla TDED adına dinletiler düzenlemektedir. “Külliye” isimli derginin editörlüğünü yapıyor.i
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Karlı Dağların Mor Menekşesi (2009)
& Öyle İşte (2014, Leges Yayınları)
      Katkıda Bulunduğu Kitaplar:
&  Amasya Şairleri (Amasya Belediyesi Kültür Yayınları)
& Engelsiz Mısralar
Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:
  
KİLİT TAŞI

Hüzün en çok nehirleri sever
Ve bir köprüde başlar ayrılık sancıları
Dur durak bilmeyen nehirler gibi aktıkça
Büyürken her veda
Ayrılıktır iki yakası kolasız sevda.
                       
Ulanmış ırmağa nice günahlar taşır
Namerdin köprüsü.
Geçmeseydik de sular götüreydi
Ki umudumu,
Baştan kokan bir balık yedi.
Sahi köprülerin altından geçen neydi?

Bir köprü çatırdıyor susuz çaylarda
Demirden, ağaçtan, taştan
Çelikten olsa da saçlarının örgüsü
Köprüler ki iki geçeli
Asmalı bir intihar bu
Ki ben
Mumdan köprüler kurdum alevden nehirlere
Kimi attım köprüleri iki yakamdan
Köprülerde yaktım dönüş biletimi.

Başını almış taşlara çarpa çarpa gider
Sudan sebepler.
Bir kilit taşı yorgunluğunda
Eşiğinde beklediğim dilsiz kapı.
Sussam kapanacak,
Konuşsam kapı duvar.

Oysa
Köprücük kemiğinden
Bendim köprüler kuran
Bendim kendi omzunda ağlayan!
Daha nice yolcular var

Köprülerin altından yalnız sular mı akar...

Hiç yorum yok: