3 Şubat 2017 Cuma

SEFER AKYÜZOĞLU


(1963, Sosgert (şimdiki adı Taşdere) Köyü, Arpaçay / Kars - )


       Asıl adı Sefer Aküzüm’dür. İlkokulu köyünde okudu. Aşıklık geleneği ve şiirle küçük yaşlarda ilgilenmeye başladı. Köylerine gelip giden aşıklar ve bazı yaşlı insanları dinleyerek kendini geliştirdi. Bağlama çalmayı ilk gençliğinde öğrendi.
       Aşık Akyüzoğlu, yöre aşıklarından Sosgertli Hicrani (1899-1978) başta olmak üzere birçok aşığın anlattığı hikayeyi de zamanla öğrendi.
      zamanla kendi şiirlerini seslendirmeye yöneldi. Bunların bir bölümünü hazırladığı birkaç albümde değerlendirdi.
Kaynaklar:
A   
Şiirlerinden Seçmeler:

SEN EYLEDİN

Gurbete ele gelmez idim
Sen eyledin sen eyledin
Böyle heder olmaz idim
Sen eyledin sen eyledin

Aramazı girdi dağlar
Sefil olan anam ağlar
Yaralarım eller bağlar
Sen eyledin sen eyledin

Akyüzoğlu solmaz idim
Bu dertleri bulmaz idim
Belki aşık olmaz idim
Sen eyledin sen eyledin

SEVDİĞİM

Altın sarısıdır sarı saçları
Çekip de üzüldüm kara sevdiğim
Ahu gözlü yarin ceylan bakışlım
Vurdu yüreğime tara sevdiğim

Oturup da dertlerini yazarsın
Bir gün olur sende candan bezersin
Al yeşil giyinmiş yine gezersin
Giydirdiğin üstüme kara sevdiğim

Akyüzoğlu yaşlarımı dökerim
Gurbet ellerinde boyun bükerim
Bir gün olsun sizin elden göçerim
Ara sıra beni ara sevdiğim


Hiç yorum yok: