7 Kasım 2017 Salı

ALİ OTURAKLI


       Şiirleri, İtibar vb. gibi dergilerde yayımlandı.
     
Şiirlerinden Seçmeler:

BAKTIKÇA ALIR

Perdeyle oynamayı bıraktın camdan jandarmayı görünce
Konuştun suç sana kaldı, aldılar gönlünü tek çatı işte
Terk etsen de göçsen de başka yere
Ceviz boncuk değil miras o ev, çıkamazsın
Hatırla, çocukluğunu sordular annenin gençliğini anlattın.
Annen ilkokul mezunu, sever
Elinden tutar daha düzgün yaz diye
Senin için kocasıyla bile kavga eder.
Bizim evin bozduğu Kocaçay’ın manzarası gibi

Yalan duydukça sesini bozdum müziğin
Doğru yerde patlasan yanlış kişiye
Yanlış yerde patlasan biriken boşa
Metruk evin camını kırdım taşla
Dedim ışık girsin diye boş duramadım
Sülalenin kadınları gözlerini kıstı gülerken,
Altımda yine mobiletim, fasdak bi alaf boş öfke
Birazdan mecbur döneceğim ben de eve

Hep aynı şeylerden konuşuyoruz fark ettin mi?
Neyi kime anımsatıyoruz ne bu çaba
Oysa en iyi hatırlatan kan, oradan geçemiyorum.
Ben böyle içimden çok konuşurum
Alacaklıklarla, dedemle, seninle
Dışımdan da az ve düz, ardımdan akılda his bırakan
Kimisi inanmıyor buna hem de içinden
Derken laf lafı açıyor felekle bile
Sanki ellerimi bağlamış omzumda dirseği dirgen.


İtibar, Sayı: 74, Kasım 2017

Hiç yorum yok: