22 Kasım 2017 Çarşamba

ZEYNEP SATİ YALÇIN



       Amasyalı. İlk ve orta öğrenimini Amasya’da tamamladı. Atatürk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden mezun olduktan sonra özel ve resmi kurumlarda öğretmenlik yaptı. Ankara’da görevine devam etmektedir.
Hedef Radyo’da “Edebiyat Günlüğü” programını hazırlayıp sundu.
       Şiirleri, öyküleri ve denemeleri Abbara, Ay Vakti, Değirmen, Edep, Esin Sanat, Dil ve Edebiyat, Hece, Hece Öykü, İlesam, İnsanca, Keşke, Külliye, Sivas Kültür, Türk Dili, Üslup, Yedi İklim, Yitik Düşler vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Öykü Kitapları:
& Çölden Sonraki İlk Kuyu (2011, Sokak Kitapları Yayınevi, 160 s.)
& Beklerken (2014, İz Yayıncılık, İst., 192 s.)
& Şeker Kırığı (2017, İz Yayıncılık, İst., 144 s.) 
& Adım Adım (2017, Eşik Yayınevi, İst., 144 s.)
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

SEYYAHENİN GÜNLÜĞÜ
                 
“Tüm yollar kalbimize varır…” .
Nereye gitsem sensin heybemdeki eksik azık
Mataramda bayatlayan acı suyun kokusu
Koltuğumda okunmaktan yıpranan kitabın dibacesi
Kolumda durmuş saat sensin Zülkarneyn.
.
Ben kaçarken unutulmuşluğun hikayesinden
Her sessizlik harfinde duyduğum senin adın
Terk ederken yaşanmışlıkları ve şiirleri sonra şehirleri
Düşmüşken yollara çelebice doğmak için yeniden
Öfkeleniyorum sana ellerine ve gitmelerine.
.
Yeni yollar yürürken memleketimde
Ve bol güneşli sınır illerinde terlerken ruhum
Sen bırakmamışsın benim düşlerimi
Çözmemişsin simsiyah keder iplerini.
Sana rastlıyorum her taşın altında
Her yol kıvrımında çıkıyorsun karşıma.
.
Umutsuzluğun intiharında yorgunken
Dayandığım ağaç sana dönüşüyor
Adını da yazmışsın okuduğum her kitaba
Tarihi camilerde duada gördüm kaç kez
Kaç kez bir meydan heykelinde el çizgilerini
Türbelere takılan bezlerde gömleğinin parçası
Selçuklu medreselerinde öğrencilerden biriydin.
.
Denizden korkardın soluğu sahilde aldım
Velice dualarım kumlar ve ben nihayet yalnızım
Beyaz bir yelkenli yanaştı el salladı ışıktan yüzüyle.
Sensin… Neden rahat bırakmıyorsun beni

Zülkarneyn ben senden kaçıyorum Zülkarneyn.

Hiç yorum yok: