13 Kasım 2017 Pazartesi

SONER KARAKUŞ


(5 Kasım 1986, Dereli /Giresun - )

Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu. İstanbul’da yaşıyor; evli, bir çocuk babası.
İlk şiiri 2012’de İtibar dergisinde çıktı. Şiir, yazı ve söyleşileri İtibar, Yeni Şafak Kitap gibi dergi ve gazete eklerinde yayımlandı.
Yapıtları: Şiir: Gece Geç, 2018, Profil, İst.

Kaynaklar: “Tedirginliğimi muhafaza ediyorum”, söyleşi, Yeni Şafak Kitap, 15 Şubat 2019
     
Şiirlerinden Seçmeler:


KENDİNE DÖNEN TEKERLEK

Hatırla! Beraber giydiğimiz o kareli gömleği
Bir yalanı meşru kıldığımız o gün,
Paylaşılmadan sahip olunan bir şeydi
Lambalar söndüğünde gördüğümüz neydi?

Senin olan benim olmayan o bisiklet
Ayırırdı bizi, kendine dönen o tekerlek.
Anlıyorum şimdi, belki, nedendi
Ekmek ve suyla aramdaki ilişki.

Ve yağmurdu, gidiyordun.
Dilimde şekerdi zaman, eriyordu.
Terminalde adam oluyorken çocuk
Başım önde dönüyordum üzerimde yağmurluk.

“Gece Geç” adlı kitabından
Soner Karakuş

AKLA VEDA

Yarayı aldık, kurşun içerde kaldı.
İyisin, buna sarılabilirsin.
Kalede nefesini tutmuş ölü balık
Benimse bir ırmağın kenarında sesim.

Ölüm yakıştı sana, her sabah saçlarını tarayıp
Göndere çekilmiş bir hayat için
Okullara götürdüğün gençliğin
Beni, kimsesiz bir kümbete çıkardı yaşamak.

Kaç milyar insan çalıştırıyor yalnızlık?
Okumadan da öğrenebilirdin bu kadar felsefeyi:
Annen mutfakta neden ağladı?

“Gece Geç” adlı kitabından
Soner Karakuş

SOMONUN DÖNÜŞÜ

Bodrum katından Hiralar devşiriyorum
Annemin Latince Yasin okuyuşundan
Bize ne olduysa böyle burada
Anlamadık bir somonun eve dönüşünü

Yine de şükür, bir yenilgimiz var elde
Kapılardan sığmayan eşya tedirginliğinde.

Duvara asılı tekliye sürülmüş gibi ölüm
Aç bir misafirdir kanserli evlerinde

     Bekleyen ve tesbih çeken
Annemizin yanaklarından öpmek için

Bir ölüye ne giyse yakışır dedim
Bundan dolayı özür dilerim

“Gece Geç” adlı kitabından
Soner Karakuş

*23 Kasım 2019 tarihinde güncellendi.



Hiç yorum yok: