5 Kasım 2017 Pazar

MEHMET TEPE


(15 Şubat, Adıyaman - )


       Samsat Lisesi ve Sakarya Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü mezunu. Edebiyat öğretmenliği yapıyor. Adıyaman’da yaşıyor.   
       Şiirleri, Dergâh, İtibar, Yedi İklim vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Toprak Saha (2017, Yedi İklim Yayınları, İst., 64 s.)

Şiirlerinden Seçmeler:

KADİM EZBER

Gel, bir sağanağın müziğiyle başlayalım şiire
Bir kadını yontup anne yapan şairin girerek kalbine
Zeytin yaprağına dokunanan sözlerin ve yeminlerin
Yalınayak dağdan inerken kavmine küsen peygamberin
Taşıması gibi kaderini bir iç denize…

Her şeyi anlatacaktım ama kaybettim, her neyse…
En son yaptığını da unutmadım ey dünya bunu da bir kenara
Yazmaktan vazgeçtim çünkü nasılsa kadim ezberimde
Çünkü şarih, çünkü muhacir, çünkü ebrehe karanlıkta…

Kışlar gelir bahçeme dokunaklı kırılgan
Harflerle sağaltır görünmeyen bir yarayı
Doğum lekesi dediydi sütannem sonradan
Kaldı yanağımda izi ne zaman kırsam bir aynayı…

Uzak bir hatırayı bastırınca yarama
Bir dostun sıcak sesi olur bacası tüten evler
Cümle ölmüşler hep şunu söylermiş yaşayana
Bir kerre ölen Bir daha ölmezmiş meğer…

Bitirelim bu şiiri de bir sağanağın ritmiyle
Yorgun atların sağrısına tutunarak ırmaklara
Akşamlar bile kuş gibi tünemişse kırmızı kiremitlere
İşte o zaman “öksüz bir kitabeyim bir mezarın başında”


İtibar,  Sayı: 17, 2013

Hiç yorum yok: