7 Kasım 2017 Salı

M. EMİRHAN KÖMÜRCÜ


(1993 - )


       Şiirleri, öyküleri ve çevirileri, Bahçıvan, Karabatak vb. gibi dergi ve fanzinlerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Rahat Makine (2015, Şule Yayınları, İst., 62 s.)       

Şiirlerinden Seçmeler:

YAŞANMAZ ŞİİR - I

pedalı çevirelim ve bir ucundan diğerine
devinen bir zamandır sudan
pedalı çevirelim ve sevdadan kuruyunca genzimiz
sakin bir durak çizelim

size damarları birbiri üstüne bu toprakta
ne çok yakışıyor sevmek
benimse alnımdan ve
beynimdeki bağdaş kuran kadınlardan kurtulmam gerek
İsmail’in oğlu değilim
olamadım bir başıma
etmezler beni bir türlü onun evladı

sızılı göğün perçemini çekiyor fabrika
toprağın kaykılmaz yarıklarına
Ve ben
İsmail’in oğlu olmayan ben
İneği süt dolu memelerinden kavrayıp dünyama katabilirim
bebeğim de ağzı açık beni izliyordur belki

yoldaşlar!
izin verin okuduğunuz kitaplardan
ve yaşadığınız hayatlardan
birer duman çekeyim
kafamı toparlayamam belki
toparlarsam üzerimdeki çatı su sızdırır
kedim tıslar yüzüme karşı
reddeder tasına koyduğum mamayı

YAŞANMAZ ŞİİR II VEYA YAŞAMAYA BAŞLAMAK

Bu deri pardösüyü al terzi ve onu ceket yap. Artan parçalarından bir çift deri eldiven istiyorum. Yetmezse pardösünün ceplerinde oyun biletleri ve konserve açacağı olacaktı onları da kullan.

Oyunlarına kanıyorum sanmayın
bir yetişme tarzı bendeki
ateş görüyor ve yürüyorum üstlerine
arkama taş ocaklar dokuma halılar alıyorum
korkuyorum
gölgemdeki iz canlanır
gövdemdeki yarayı döndürsem pencereme

Ne kadar eski boğazımdaki dostluk
ne kadar eski arkamda bıraktığım şehir
Senin minicik hücrelerinden koptu bu çağ
donuk keresteler dişli kasalar
hepsi çabucak sayıyor oysa parayı

Yetişemedim çağın gürültüsüne
yetişemedim ellerim buz taşır gibi
                       taşıdı makbuzları
Bu yandan umudum kara
Öbür yanda dev dev köçeklerle kovuldum

Annem bir secdede devirdi alnımdaki gökdelenleri
ne çabuk akıp geçti üzerimden
taşlarda sızım sızım çınlayan türküler
ne çağrıştırır bu uğultu
kalabalık şeytanı bekletmeye yeter mi

Bir tepeye çıkacak oldum
ve gördüm
reklam panolarına gerdiler İsa’yı
reklam panolarına
deniz kıyısındaydılar
çarmıhlar yosun tutar dendi
papa çarmıhsız olmaz

Her sönük yaşam
                      asasını dikkatle öpüyor sevgilim
ve yerinde ne toz ne tespih boncuğu
yaşamaksa işte başladım
ama yaşamamayı saklamak zaruri mi
salayım onu da
olamadığım kahraman olacağı varsa

YAŞANMAZ ŞİİRLER İÇİN BİR EK

Dünyayla kuşlar arasında bir duraktayım
vuruyor vuruyor yüzüme
yığınların kokusu
sarınıp bu kokuya
bir it doğuruyor
şahan ve idil gençliğimin utkusu

Dünyayla Allah arasında bir balkondayım
sahici azalıyor kuşlar
içimde Allah kabarıyor
ne kadar ertelesek de ağabey
bu tren kalkacak
bu hız buzlanacak
bilmem kimin için
küflenerek balkonumda
sakladığım konserveler
birer insan olup bulurlar beni
ayrılırlar yakamdaki bitlerden
işte o zaman
o zaman ancak
kendimce bir
                  hayat süreceğim

Hiç yorum yok: