27 Haziran 2017 Salı

KENAN BALCI


(1961, Göreşet (şimdiki adı Kutlu) köyü, Ardanuç / Artvin  - )


      İlköğrenimini köyünde, ortaöğrenimini Artvin’de, yükseköğrenimini Lyon’da (Fransa) tamamladı. Aşıklık geleneği ve şiirle küçük yaşlarda ilgilenmeye başladı. İlk şiirini ilkokul döneminde yazdı. Köylerine gelip giden aşıklar ve okuduğu kitaplar aracılığıyla kendini geliştirdi. Yaklaşık 10 yaşında bağlama çalmayı öğrendi. Yörede bilinen Sancaktar, Refik, İlhani gibi aşıklarla tanışıp deyişme olanağı buldu.
       1979 yılında öğrenci olarak gittiği Fransa’da da edebiyatla ilgilenen Balcı, 2000 yılında yeniden Türkiye’ye yerleştikten sonra kendi kurduğu “Gurbet” adlı dergi aracılığıyla ve Osman Kaya’nın desteğiyle çalışmalarını sürdürdü.
       Kenan Balcı’nın şiirleri değişik gazete, dergi ve araştırmalarda yayınlandı.
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

BAĞLADIM

Gülmedi cihanda bu benim bahtım
Arzumanım ah u zara bağladım
Sılaya varmaktı en büyük ahtım
Ömrümü vefasız yara bağladım

Geldi bahar açtı güller neyime
Dosta götürmeyen yollar neyime
Anamdan ayrıyım allar neyime
Felek kisvesini kara bağladım

Düştüm menziline iz bulamadım
Yandı yüreğimde köz bulamadım
Yara söylenecek söz bulamadım
Çaresini intizara bağladım

NE ÇARE

Bir ömürdür geçti gurbet ellerde
Tutuşup aşkına yansam ne çare
Dediler ki bağlar olmuş virane
Arz edip sılaya dönsem ne çare

Yıllarca gurbette sensiz dolaştım
Döküldüm yollara dağları aştım
Kıymetim bilmeyen bir yara düştüm
Bu aşkın narına yansam ne çare

Azrail başımda ayırır paya
Gün olur beni de koyar sıraya
Mademki ayrılık girdi araya
Anmasam ne çare ansam ne çare

Hakikat bilmeyen özden anlamaz
Halden anlamayan sözden anlamaz
Kenan doğru söyler nazdan anlamaz

Bu kadar derine insem ne çare

Hiç yorum yok: