27 Haziran 2017 Salı

KAĞIZMANLI BABACAN


(1939, Kağızman / Kars- )


      Asıl adı Mücahit Önal’dır. İlköğrenimini Kağızman'da tamamladı. Aşıklık geleneğini ve şiiri küçük yaşlarda öğrenmeye başladı. 9 yaşlarından itibaren mızıka, kaval ve bağlama çalmayı öğrendi. O dönemlerde aşıklardan esinlenerek şiiri söylemeye yöneldi. Babacan kendisini kısa zamanda yetiştirip çevresindeki birçok insana müzik ve çalgı dersleri verdi.
       Şiirlerinde değişik konuları işleyen Babacan, Günür Karaağaç ve Sait Küçük’le birlikte “Kağızman’a Ismarladım Nar Gele” (2000) adlı bir araştırma hazırladı.
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

GÖTÜRÜR

İçimizdeki duygular
Alır beni de götürür
Kapılırım esintiye
Alır beni de götürür

Eser varır ufuklara
Semaları yara yara
Bilinmeyen uzaklara
Alır beni de götürür

Ufkun doruğundan geçer
İner engininden uçar
Dış dünyaya kanat açar
Alır beni de götürür

Babacan’ım boydan aştım
Sevda ırmağından içtim
Aşkın deryasına düştüm
Alır beni de götürür

KALMIŞIM

Cehaletin yumrukları sert geldi
Yetiş ey sevdiğim yara kalmışım
Doğruyu söyledim köyden kovdular
İki cihan ile dara kalmışım

Hakkı bilen haktan acep kopar mı
İrade gücünü boşa çarpar mı
Yazıyı kaderi kalkan yapar mı
Savsata elinden zara kalmışım

Kör kuyuya düştüm kalsın dediler
Ahret sualini bulsun dediler
Kabir azabına dalsın dediler
Çekerim azabı nara kalmışım

Sevim salat sınavını kurdular
Babacan’a harcı zekat sordular
Cennet yüzü haram teşhis verdiler

Dinsiz çıktım yüzü kara kalmışım

Hiç yorum yok: