22 Haziran 2017 Perşembe

USAME SÖYLEMEZ



       Şiirleri ilk kez Duvar dergisinin dördüncü sayısında yayımlandı. Şiirleri, öyküleri, yazıları ve söyleşileri Bakmaklar, Duvar, Karagöz, Karangu, Kargış, Küfe, Nepal, Şerhh, Tezgâh, Varaka, Yedi İklim, Yokuş Yol’a vb. gibi dergi ve fanzinlerde yayımlandı.
Kaynaklar:

Şiirlerinden Seçmeler:

DERİN BİR NEFES AL DA SOKAKLAR KONUŞABİLSİN

Çocuklara yalnız adı kalan
Bir kısrağın tanık olduğu takvim yılları gibi
Sende çocuklara kalabiliyorsan
Geceler cazboyu gündüzler
İşaret parmağın kadar kısaysa
Gözlerin gölgesiyle beraber üzerime
Düşen duvarı seçemiyor yeşil denince
Aklına benim gibi içilesi şeyler geliyorsa
Durakların için ağlıyorsan teksen tenhaysan
Saçların kıvırcık uzun ve dağınıksa
Fizyolojik öteberilerden nefret ediyorsan
Sen de bir kalem gibi tükenebiliyorsan
Sigaranın dumanı gökyüzüne çıkıyor
Orda yoğunlaşıp gözlerine
Yağıyorsa yağabiliyorsa yaşamak için
Bana dahi ihtiyacın yoksa bu mevsim
Diğer tüm mevsimlerden daha yağışsızdır
Derin bir nefes al da sokaklar konuşabilsin

7İklim, Sayı: 272

ŞEHİRLER DE ŞARKI SÖYLESİN

Gözlerimi yaşa buladım
Sözlerimi yasa tırnaklarımı pasa
Ben ağladım asfalt çatladı
Ben ağladım bir kavak devrildi boyunca

Santa Clara!
Şehir ışıkları mutluluk ve her gün yaşıyorum
Gölge çizgisini taşıyor bir adım öteye
Ellerimi güneş

Sesimi yırtık bir geceye yasladım
Meyveler ağaca durdu yanağımdan öptü bir kedi

Rengine karışınca teninin sarı bir akşamüstü
Sokaklar ışır gözler söner bilekler yorulur
Sevemem yaşım değil hem işime de gelmiyor

Kitaplar yıpranmış şiirler esrik
Ve ben ve bağlacından nefret ediyorum
Kırgınım hava soğuk, ölmek doğrusu
Ölmek okulların tatil olması gibi

Ard arda lambalar patlıyor tütünler yakılıyor

Ağzımı papatyayla doldurdum sevmiyorum

Hiç yorum yok: