23 Haziran 2017 Cuma

ŞAFAK ALTUN


(1960, Köçekkömü Köyü / Yozgat - )


      İlköğrenimini köyünde, ortaöğrenimini Ankara'da, yükseköğrenimini Hamburg'da (Almanya) tamamladı.
       Aşıklık geleneği ve şiirle küçük yaşlarda ilgilenmeye başladı. Lise yıllarında Ankara Halkevi bünyesinde bağlama ve ses eğitimi aldı. Zamanla kendini geliştirerek şiir yazmaya yöneldi. İlk dönemlerde geleneksel türküler seslendiren Şafak Altun daha sonra kendi şiirlerini de bestelemeye ve yorumlamaya başladı.
       1977 yılında müzik eğitimi almak için babasının yanına Almanya'ya gitti. Ancak oradaki koşullar nedeniyle bu isteği gerçekleşmedi.
       Süreç içinde birçok aşık, şair ve sanatçıyla tanışıp dostluk kuran ve bugüne kadar 7 albüm hazırlayan Altun'un besteleri de değişik sanatçılarca yorumlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Üç Kız ve Tırtan
& Bu Kervan
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

BENZERSİN

Yeşil yaprak arasında
Gonca güllere benzersin
Filizlenir yeşerirsin
Selvi dallara benzersin

Güneş doğar açılırsın
Çiğdem çiçek saçılırsın
Bir büyür bir küçülürsün
Türlü hallere benzersin

Gülüşünle şakışınla
Gül bahçesi kokuşunla
Asi kızgın bakışınla
Yaban ellere benzersin

DEDİM

Efil efil seher yeli eserken
Aşkın diyarına bakayım dedim
Güzeller güzeli zülfün tararken
Gönlümü sevdaya yakayım dedim

Ol güzeller şahı ile görüştüm
Duman oldum yere göğe eriştim
Katre oldum akan suya karıştım
Aşkın deryasında akayım dedim

Bülbül tüner imiş gülün dalına
Nameler dizermiş tatlı diline
Sevdanın sırrına aşkın yoluna

Sevgi tohumunu ekeyim dedim

Hiç yorum yok: