27 Haziran 2017 Salı

MUSTAFA AYDIN


(1963, Selim / Kars - )


     İlköğrenimi Selim’de, ortaöğrenimini Sarıkamış’ta tamamladı. Şiire ilgisi küçük yaşlarda başladı.
       Sarıkamış Lisesinde öğrenciyken Sarıkamışlı İhsani (1928-2010) ile tanıştı. Daha sonra Sarıkamışlı İhsani’den aşıklık geleneğini ve halk şairliğini öğrendi.
       Türkiye’nin birçok yerinde yarışma ve programlarda katıldı ve dereceler aldı. Şiirlerinde her türlü konuyu işleyen Mustafa Aydın bugüne dek birçok albüm hazırladı.
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

BEN GARİBAN

Ne gelen var nede giden
Yol gariban ben gariban
Hasretliğe mahpus eden
Hal gariban ben gariban

Ne işim var benim burda
Atamın mezarı orda
Kaç yıldır dönemem yurda
El gariban ben gariban

Mustafa’yım neler çekmiş
Yıllarca gözyaşı dökmüş
Lale sümbül boyun bükmüş
Gül gariban ben gariban

KARÇİÇEĞİMİ

Bıraktığım yerden alayım derken
El aldı dediler karçiçeğimi
Haber veren rüzgarları beklerken
Yel aldı dediler karçiçeğimi

Göründü gözüme tertemiz mazi
Gizlenir mi bu sevdanın enkazı
Kaderin payı var terketmez cazı
Fel aldı dediler karçiçeğimi

Bu sevda uğruna koymuş idik ser
Kavuşmaya yemin ettik beraber
Mustafa’yı verem etti son haber

El aldı dediler karçiçeğimi

Hiç yorum yok: