23 Haziran 2017 Cuma

KOÇALİ ALTUN


(1935, Hantuşet (şimdiki adı Hanlı) Köyü, Şavşat / Artvin - )


      İlkokulu köyünde okudu. Şiire ve aşıklık geleneğine küçük yaşlarda ilgi duymaya başladı. Köylerine gelip giden aşıklar aracılığıyla geleneği ve şiiri öğrendi. Yaklaşık 15 yaşlarında ilk şiirini yazdı. Daha sonra tanıdığı, görüştüğü aşıklardan yeni şeyler öğrenerek bilgisini pekiştirdi. Askerlik dönüşü bir kurumda çalışmaya başlayan Altun, emekli olduktan sonra köyünde yaşamaya başladı.
       Hemen her konuda yazan Koçali Altun’un şiirleri değişik araştırma, dergi ve gazetede yayımlandı.
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

BELLİ DEĞİL

Şimdi size acı gelir sözler de
Bahar belli değil yaz belli değil
Nasıl örnek verem şimdi kızlarda
Cilve belli değil naz belli değil

Kiminde çok vardır dünya hevesi
Kimin ciğerinden çıkmaz nefesi
Et mi pişirmişler bu neyin nesi
Kebap beli değil köz belli değil

Yaşadık efendim zoru zoruna
Hep baktık dünyaya körü körüne
Kattık her milleti biri birine
Zibil belli değil toz belli değil

Nasıl anlatırsan dünya halından
Ayrılmayak İslamiyet yolundan
Çekerler Koçali bir gün dilinden
Cümle belli değil söz belli değil

BUGÜNLERDE

Bugünlerde bir hal oldu
İçerimden coşuyorum
Dünya bana hayal oldu
Gam efkara düşüyorum

Hep belalı gitti başım
Kurumadı gözde yaşım
Bitmez oldu elbet işimi
Gece gündüz koşuyorum

Acıyorum bu halıma
Başım kurban hak yoluma
Şiir gelince dilime
Defterimi açıyorum

Devran gelmiş gider böyle
Sen Koçali derdin söyle
Yaradanım yardım eyle

Ben kafadan üşüyorum

Hiç yorum yok: