27 Haziran 2017 Salı

OZAN AYHANİ


(1960, Çamlıbel Beldesi, Tokat - )


      Asıl adı Ayhan Çabuk’tur. İlk ve ortaokulu Çamlıbel’de, liseyi Kayseri, Tokat ve Turhal’da okudu.
       Müziğe ve şiire ilgisi küçük yaşlarda başladı. Babası Ali Çabuk’un zakir olmasına karşın oğlunun bağlama çalmasına karşı çıkması nedeniyle müziğe ilişkin bilgileri ve bağlama çalmayı ağabeyi Aslan Çabuk’tan öğrendi. Ortaokul yıllarında öğretmeni Fatma Kuzucu’nun hazırladığı etkinliklerde, daha sonra Abdullah Papur ile sahneye çıktı.
       Ozan Ayhani 1978’de İstanbul’a giderek halk müziğinin önemli isimleriyle tanıştı ve bilgisini pekiştirme fırsatı buldu. Bu dönemden sonra yazdığı şiirlerini de bestelemeye yönelen Ayhani’nin türküleri birçok sanatçı tarafından yorumlandı.
       Ozan Ayhani değişik yerlerde müzik yönetmenliği yaptı. Ayrıca Orhan Kemal’in bir oyununun müziğini hazırladı.
       Konya Aşıklar Bayramı da olmak üzere değişik şenliklere katıldı ve birincilikler aldı.
       Şiirleri değişik yerlerde yayımlanan Ayhani bugüne dek tek başına ve grup olarak birkaç albüm hazırladı.
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

DOST

Nasıl anlatayım zamanı dostlar
Ölümlü fanide sıradayız dost
Ne yokluğum belli ne de bir varım
Kafes nefes yarım küredeyiz dost

El kiri canavar kan emmiş azmış
Dost yoluna hain tuzaklar dizmiş
Bilimin yolunu yobazlık kesmiş
Zamandan bir hayli gerideyiz dost

Ayhani serlerden gitmez kuraklık
Hayal pilavıyla olmuyor tokluk
Bir yanımız ölüm diğer yan yokluk
İki arada bir deredeyiz dost

ÖMRÜM BENİM

Kış yaşadım yaza ayan
Dulda geçti ömrüm benim
Bülbül idim gül arayan
Dalda geçti ömrüm benim

Sevgi dedim kin verdiler
Yaralandım tuz bastılar
Hem övdüler hem dövdüler
Dilde geçti ömrüm benim

Divan durdum ağa beye
Bunca ömrüm gitti zaya
Mecnun oldum bir Leyla’ya
Çölde geçti ömrüm benim

Ayhani’nin kırık beli
Tutmaz oldu eli kolu
Çamur çaylak engel dolu
Yolda geçti ömrüm benim


Hiç yorum yok: