25 Haziran 2017 Pazar

KAĞIZMANLI ATAŞOĞLU


(1931, (sonradan bucak olan) Kötek köyü, Kağızman / Kars - )


      Asıl adı Mehmet Ataş'tır. İlköğrenimini köyünde tamamladı.
      Aşıklık geleneğine ve şiire küçük yaşlarda ilgi duymaya başladı. Köylerine gelip giden aşıklar aracılığıyla bilgisini pekiştirdi ve kendini geliştirdi.
       Değişik konuları işleyen Aşık Ataşoğlu’nun şiirleri çeşitli gazete, dergi ve araştırmalarda yayımlandı.
       Hakkında Yazılan Kitaplar:
& Sait Küçük, Gönül Telinden (2006)
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

BENİ

Ben bu yere garip düştüm
İncitmesin yollar beni
Bülbülüm kondum bağına
Ağlatmasın güller beni

Yüce dağlar başı duman
Hiç güler mi dertli olan
Dağ başında kurdum harman
Savurmasın yeller beni

Aşkın şerbetini içtim
Dumanlı dağları aştım
Derya deniz ırmak geçtim
Götürmesin seller beni

Ataşoğlu yanma nara
Ta ezelden bahtım kara
Bilmem gidem ne diyara
Kınamasın eller beni

TEMBELİN

Hele susun size bir şey söyleyeyim
Acep nasıl olur işi tembelin
Çalışıp gezmeyi hastalık sayar
Kurtulmaz beladan başı tembelin

Kessem kafasını bir işe gitmez
Harmanı sel alsa ölür el atmaz
Komşudan utanmaz söz tesir etmez
Derelerde kalır leşi tembelin

İncitmez kendini hafif dolaşır
Bu bir hastalıktır hemen bulaşır
Çocukları açtır evde dolaşır
Kesilir ekmeği aşı tembelin

Yeter Ataşoğlu bu kadar olmaz
Bunların yüzü de hiç birgün gülmez
Dünyada çalışmaz ahiret bilmez

Boşuna geçermiş yaşı tembelin

Hiç yorum yok: