23 Haziran 2017 Cuma

SALİH ALTUN


(1955, Carat (şimdiki adı Köprükaya) Köyü, Şavşat / Artvin  - )


      İlkokulu köyünde, ortaöğrenimi Şavşat’ta, yükseköğrenimi Erzurum’da tamamladı. Bir süre öğretmenlik yaptıktan sonra Ankara'da Hukuk Fakültesi’nde  okudu.
       Aşıklık geleneğini ve halk şiirini küçük yaşlarda öğrenmeye başladı. Okuduğu birçok kitap ve tanıştığı şair vasıtasıyla kendini geliştiren Salih Altun zamanla kendi tarzını oluşturdu ve tanıdı
       Hemen her konuyu işleyen Altun’un şiirleri değişik gazete, dergi ve araştırmalarda yayımlandı.
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

ARADIM SENİ

Kat kat hasret yüklü geceler boyu
Tozpembe düşlerde aradım seni
Seher yeli böler iken uykuyu
Çileyen kuşlarda aradım seni

Kimi ilkbaharda kimi de güzde
Aşığın bağrına saplanan sözde
Bu yolda biçare ağlayan gözde
Kabaran yaşlarda aradım seni

Sabır kabım doldu çilem dolmadı
Gönlüm kapısını çalan olmadı
Baharlar derdime şifa bulmadı
Bitmeyen kışlarda aradım seni

Ömrüm heba oldu bir hoş hülyada
En güzel günlerim geçti rüyada
Demlerim tükendi fani dünyada
Mezarda taşlarda aradım seni

GÖSTER

Geçmişi kınalı yalan dünyanın
Bana sefasını süreni göster
Saadet denilen tatlı rüyanın
Doyulmaz zevkine ereni göster

Yar için başını yola koyarak
Benlik gömleğini tenden soyarak
Hicran acısını canda duyarak
Çileden şiirler öreni göster

Dermansız dertlerin belası için
Mecnun başın verir Leylası için
Vuslat demlerinin hülyası için
Ömrünü meçhule sereni göster

Aşkın közü yanar onun kanında
Ölmeyi arzular yarin yanında
Ağlayarak geçen ömrün sonunda
Sevdiğinden vefa göreni göster


Hiç yorum yok: