25 Haziran 2017 Pazar

ASLI BACI


(1935, Afyon - )


      Asıl adı Münevver Tolun’dur. Kız Meslek Lisesinden sonra Güzel Sanatlar Şark Süsleme Bölümü’nü bitirip ihtisas yaptı.
       Küçük yaşlardan beri şiire ilgi duymasına karşın şiir yazmaya annesinin ölümünden sonra başladı. 1970 yılında anneler günü nedeniyle yazdığı bir şiirle adı duyuldu.
       Usta-çırak ilişkisinde yetişmeyen Aslı Bacı bağlama çalmayı da kendi kendine öğrendi. Başka aşıkların türkülerinin yanı sıra ağırlıkla kendi deyişlerini söylemektedir. 1973 yılında Tahir Kutsi Makal tarafından Aslı Bacı mahlası verildi.
       Bir gazetenin açtığı yarışmada birinci seçilen şiiri bestelen Aslı Bacı’nın şiirleri çeşitli dergi, gazete ve kitaplarda yayımlandı.
       Aslı Bacı’nın şiir ve türkü dışındaki uğraşlarından moda ve süsleme sanatı dallarında Türkiye ve Türkiye dışında aldığı birçok ödülü bulunmaktadır.
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

BANA NE

Sazımın sesinden bülbül alınsa
Dalı ben olsam da gülden bana ne
Kuğular ak fistan giyip salınsa
Akan derya isem gülden bana ne

Dostlardan bir selam gelse yad elden
Hak gibi ikrarı verse adil dilden
Süleyman Turlarım olsa ödülden
Takıp da salınsam elden bana ne

Saraylar mekanım olsa ne çıkar
Virane gönlüm de bu yerden bıkar
Bir kelâm yetinip ol gücüm yıkar
Bad-ı saba esen yelden bana ne

Ben bende olsam da kim tanır beni
Sırmadan işlesem meşin semeri
Desem ki modada bunun hüneri
Saracak o belden bana ne

Aslı der kurusa gözümde yaşım
Altından yazılsa kitabe taşım
Mucize misali dikilse başım
Ardımdan akacak selden bana ne.

GELDİM

Zamanlar zamanı çığ gibi aşar
Türbende maziyi süzmeye geldim
Baykuşlar derdime cuş edip coşar
Ayrılık derdini sezmeye geldim

Ozanlar kızı sen adın her dilde
Mızrabım ağlıyor çaldığım telde
Neşemle kahkaham gider o selde
Damlayıp seline sızmaya geldim

Sarılıp üç arşın şala büründüm
Misk ile yoğrulmuş güle süründüm
Dönmeyip seferden mutlu göründün
Cennette menzilin gezmeye geldim

Aşıklık misali öten bülbülle
Konuştum başında taç olmuş gülle
Seherde saçını savuran yelle
Çevrende dolaşıp tozmaya geldim

Yedinci senede anneler günü
Anarım asırlar geçse de seni
Aslı’yım kıbleye çevirip yönü

Altınla kitaben yazmaya geldim

Hiç yorum yok: