23 Haziran 2017 Cuma

TURAN ARABOĞLU


(1960, (sonradan Arpaçay’a bağlanan) Cala (şimdiki adı Doğruyol) köyü, Çıldır / Kars - 1990)


      Asıl adı Turan Arap’tır. İlkokulu köyünde okudu.
      Yöresinde yoğun olarak kendini öne çıkaran aşıklık geleneğine ilgisi küçük yaşlarda başladı. Köylerine gelip giden aşıkların, özellikle de Sabri Şimşekoğlu’nun, (1948-1990) desteğiyle kendini geliştirip bilgisini pekiştirdi. Sonraki yıllarda da uzun süre Şimşekoğlu ile birlikte dolaştı. Zamanla yörede adını duyuran Araboğlu, birçok başka aşıkla da tanışma ve deyişme fırsatı buldu.
       Turan Araboğlu ustası Sabri Şimşekoğlu ile birlikte Kars’ta bir düğüne giderken Arpaçay’da geçirdiği trafik kazasında öldü ve köyünde toprağa verildi.
Kaynaklar:
Şiirlerinden Seçmeler:

AY HAİN

Şu yalan dünyada asla gülmedim
Çok çalıştım emeğime ay hain
Gençliğimde yaman bilmedin
Haram kattın devletime ay hain

Bu kadar tecrübe bize ar gelir
Yar ilinde ayva gelir nar gelir
Bu koskoca dünya bana dar gelir
Söz söyledin hürmetime ay hain

Turan bu yolların seferisin sen
Eylik güzelliğin neferisin sen
Kars elinin akan sellerisin sen
Kem bakırsan mürvetime ay hain


OLDU

Usta senden ayrılalı
Gözyaşlarım nehir oldu
Haram oldu yemek içmek
Bal kaymağım zehir oldu

Bir müşküle döndü halım
Gurbet elde soldu gülüm
Yirmide büküldü belim
Beni yıkan kahır oldu

Turan ağlar yana yana
Hasretlik kar etti cana
İstedim dönem vatana

Günü günden tehir oldu

Hiç yorum yok: