7 Temmuz 2015 Salı

AHMET EDİP BAŞARAN

(1978 - )


       Şiirleri ve yazıları Dergâh, İtibar, Yeni Şafak vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Oyunbozan (2010, Profil Yayıncılık, İst., 64 s.)

Şiirlerinden Seçmeler:

OYUNBOZAN

ben sana inanmıyorum havlayadur göğsümde nefis
sıkıca tutuyorum yumruğumu düşmesin yere; böyle iyi
şahlar piyonları yesin, kediler fareleri yesin
fare dedim de sahi kavalcı değilim, bezirgân değilim
ben ney üflerim ezelin ve ebedin bahçeleri mesnevîleşir.

dünya şahların piyonları yediği bir oyunmuş
şaşı bakanların düştüğü bir uçurummuş tarih aldırmam
ben aldırmam bu büyücülere, bu sirke, bu şirke
çok uluslu, çok günahlı, çok suçlu bu çağa bir kandil yakarım
yakarım kandilleri: kanımın dili ebedîleşir.

hah! üzgünüm ama durmuş işte rilke’nin ağır saat’i
hem bütün saatler kıyameti, bütün saatler alnı akıtmalı atları
sahi sen yarıştırırsın atları toynakları boğazını keser
ezer geçersin çocuk seslerini, oyunbozanları ezer geçersin
bu alçak resmi bencilliğin paletiyle tankların paletiyle boyarsın.

ben sana inanmıyorum havlayadur göğsümde nefis
kelimeleri böyle sarıp sarmalayıp çoğalırım ben,
çoğalırım bir yola girerim önümde bir âh ormanı uzar gider
dedem korkut’un erleri gelir önümden uzar gider
usulca sokulurum kalbime, unutulurum: unutulmak da güzel!

      “Oyunbozan” adlı kitabından

Hiç yorum yok: