15 Temmuz 2015 Çarşamba

ELİF KARIK'TAN ŞİİRLER

DURAĞAN KOMBİNASYONLAR

Nefesinizin desenleri hep boynuma dolansa da
Sizi anmayı törenlerimde
                                   Sıklıkla unutuyorum
Eylemsizlik omurgasına gerilmiş ince bir deriyim

Protez endişeler diyorum
Yerleşiyor bacaklarıma ve benden oluyor
Hasar ilerliyor geriye doğru
Hafızada kalan yüzler lahdi
Çift taraflı bir ölüm mitosu
Ne kadar oldu aynada ben görünmeyeli
Kaç sözcük daha aşırmalıyım
Kendi cümlemi kurmaya

Adli tıp raporunda mesela
Henüz ölmeden durduğu yazıyor
Dişlerini hiç sıkmamış
Ve norma uygunmuş elleri
Hani gündüz temelli bir yaşam formu
Ne diyorsun
Düşmenin doğası da dahil mi
Hareket yasalarına?

SAĞANAK BEKLENİYOR

Bir nesnenin hayatını yaşıyorum sanki
Umursamaz melekler üşüşmüş başıma
Hijyenik taziye dilekleri
Çınlıyor kulağımda
Tüm çığlıklar sivil değildir sevgilim
                        [tüm sarışınlar acilen siyahi olsa]

Bir sözcüğü yerinden ediyorum cümlede
Sonra tam da o oyuğa
Sağanak bekleniyor sevgilim

İnce bir hesap yapsak seninle
Nereden başlarsam soyunmaya
Gerçek bir çıplağa ulaşabilirim?
Sonra bir soru işareti bataklığına
Gömülsün bu rahatsız beden

İç çekmenin iki kutbu arasında
Mecburi şüphe yardımın gerek sevgilim
Oldukça kalabalık diyorlar şimdi
Skandal tanrılar kitabı

Gövdemin eğilmesi bir enkaza
Ve çukurlarımda yaşayan kavimler susu
Sığındığımız bu ölü açıyı
Kır: kırmak’tan emir sevgilim


*Şiirler Elif Karık’ın izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: