9 Temmuz 2015 Perşembe

ÖRSAN GÜRKAN

       Önceleri Örsan Gürkan Aplak imzasını kullandı. İzmir’de yaşıyor.
      İlk şiirini ve yazılarını 2011 yılında yayınladı. Şiirleri ve yazıları çeşitli dergilerde yayınlanmaya devam ediyor.  Bunların yanı sıra deneysel metinler olan Afrikakokoreçgolkrallığı ile birlikte birçok dosya üzerinde uğraş veriyor. 

Şiirlerinden Seçmeler:

HALI

ardından burana dokuyorum motifi
uçan halı bu uçan, biniyoruz şeytana
yarı yarıya kadınsın yarı yarıya insan
yıldızlar kuyruk sallıyor saçlarında
ay yuvarlanıyor gözlerinden
aslında bigbang’ten önceydi beşinci gününde
yüzün evren üstünde
durmadan yıkıyoruz halıyı
dikkat et, yoksa bozkıra dökülecek tüm renkler
niğde’de bir halı

alıştın sen de dokuyorsun ama acıtmadan
benim dokumadığım yer kaldı mı ki
benim bu dokumalarda gözüm yok, biline
şahmeranlar kol geziyor bunlar senin evcil şahmeranların
geyikler ısırıyor dövmemi bunlar senin yabani geyiklerin
durup anlaşılırsa ayrı ayrı fark etmediklerimiz
halılar kat kat
bir taraf selâ veriyor
bir taraftan hoparlörü patlatıyor şarkının teki
gökyüzünde bir bulut

niğde’de bir gökyüzü gökyüzünde bulut
sen desenlere dalıyorsun
postmodern’e kadar vardırıyorsun işi
benim derimde emiliyorsun işte dokumak bu
sahneden inip taksiye taksiden boğaza atlamazmış gibi
hepsi düşlerimde
biliyorum piyasa sazları çalar kuşe şiirler okursun orda sen
boş yere düşerim aşka burada ben
adları gelir, cenazesi çıksın meddahın meydana

soyadımı satıyorum
sat-
-tım

Tezgah Fanzin

MAYIS HÜZÜNLÜSÜ

-uyanış: acemi sineğin ısırışı
beraber yalnızlaşıyoruz geceyle-

Kişiliksiz bir sevda ile sevişiyorum
yalnızlıktan mı miyavlıyor kediler?

Karanlık ağaçlarını göğsüme uzatıyor
parmak uçlarında sessizlik...

İşte sesini kaybetmiş bir yarasa
kimin şanssızlığı bu vakit yağmurun yağması !

Bugün aynadaki ben değilim.


Akatalpa, Sayı: 176, Ağustos 2014

Hiç yorum yok: