12 Temmuz 2015 Pazar

MEHMET TEKTEMUR'DAN ŞİİRLER

SENİN KARANLIĞIN HEP MAVİYDİ BENDE

sen hep mum ışığı umardın
ben tenine ay ışığı sunardım
doğrusu yakışırdı

 göz bebeklerinin çıkılmaz sokağına girerdim izinsiz
bir alınyazısı resmi çizerdim denize
 silerdin

kaybolurdum gözbebeklerinin ara sokağında
yağmur bize yağardı
içime çekerdim ıslanan saçlarının kokusunu
sığınırdık bir köşeye
yanımdan sokak köpeği geçerdi ıslak
gözlerimizle gülümserdik birbirimize
fark etmezdin

senin karanlığın
eskiden de maviydi bende
hep sen beklerdim
yorulmazdım
üşenmez
 bir alınyazısı resmi daha çizerdim yüreğine
tutarsa

belki
derdim

“Üstüme Deniz Ört Üşüyorum” adlı kitabından
Mehmet Tektemur

MASUM

önce kendimden vazgeçtim
hüzün arkasından sağanak geldi
bir gece kapına dayanırsam sakın açma
ay dolunaysa
korku filmi izleyip uymuşsan
aklının ucundan bir ara ben geçmişsem sinsice
ısrar etmişsem

kaçıncı kez sahi
git dediğinde gitmemişsem
gel dediğinde kaçmışsam

sakın 

sen kederliysen yine akşam iş çıkışında 
kabarmışsa yüreğin
önünden geçtiysen mekânlarımızın
baktıysan göz ucuyla
ben yoktuysam
bir yıldız kaydıysa gökyüzüne baktığında
uzanıp tutamadıysan
elinden kaçırdıysan
bensem kederin hâlâ

tutulmamış sözlerin sahibinin üstünü çiz yüreğinden
senin hiç suçun yok

“Üstüme Deniz Ört Üşüyorum” adlı kitabından
Mehmet Tektemur

USULCA

hatıra defterinin arasında kurumuş bir gül buldun
aldın kokladın usulca
içine içine çektin
hissettim
çok yanlış umutları taşımaktan yorgunduk
uzandım kiraz dalında dudaklarını buldum
uzandım usulca öptüm

 ilmik ilmik sana dokunduydu
el emeği göz nuru duygularım
ıslaklığı alın terimdi
sahiydim
 usta işiydi sevişim seni
kusursuz
usulca girmiştim kalbine
usulca çıktım
dokundun
kuru gül yaprakları gibi dağıldım yüreğinden

kaç şiddetinde bir hüzün yok eder ki insanı
bu kadar kolayca senden koptum

“Aşk Gibi Bakmasın Gözlerin”  adlı kitabından
Mehmet Tektemur

SON

            ilkbahardı
bir gece kimseyi beklemezken kapın çalındı
yeniden sondan başa dönmeye yeminliydin
bu son demiştin üstüne basa basa
bu son
hatırlayacaksın kapında duran bendim

açılmış
kapanmıştı yüzüme kapın
sendin gördüm 

ben de
bu son dedim

gerçekten
bu son

oysa kapını çaldığımda umut beyazı bir akşamüstüydü
sokak ılık bir ilkbahar gibi nefes alıyordu
 kötü bitmiş bir filmden buruk çıkılmıştı sanki
böyle bir geceye bu son hiç yakışmamıştı

“Aşk Gibi Bakmasın Gözlerin”  adlı kitabından
Mehmet Tektemur

SUSTUM

bakışların yüreğime dokununca sevmeye başladım seni
her şey kendi gizeminde saklıydı
sus dedim
yüreğimde
gün ışığına çıkacak duygular kıpırdıyor
sus dinle
liseli bir çocuk yüreğim hala

gözlerin yüzüme kapanınca sevmeye başladım seni
aç dedim gözlerini
yüzleş kendinle
sen hala eski bir aşkı taşıyorsun ya yüreğinde
söylemediğin ne varsa söyle

giderken yüreğime dokundu bakışların
ben seni o zaman daha çok sevdim
sustum
kaldım öylece
sev dedim
başarabilirsin
sev yeniden
yüreğime dokundu nasılsa bir kez bakışların


“Kalbimde Bu Kadar Çok Sen Varken” adlı kitabından
Mehmet Tektemur

BENDE ÖZSEVGİ ÇOK
ÖZGÜVEN YOK

ne kadar çok kendimden emin değilim
cümlelerinin her kelimesini didikliyorum
cümlelerinin ruhuna bakıyorum en ücra odalarına giriyorum
kokusuna, tadına, rengine bakıyorum
Türkçe bu yerinde durmuyor
gözlerde, dudaklarda, yüreklerde hep başka sevişiyor
hiç olmadık bir çıkmazda bırakabilir
acabası çok

gün ışığından korkan bir yarasa kıskançlık
dudaklarının her kıpırtısından işkilleniyorum
sanki gözlerin Türkçe konuşmuyor
ben başka dil bilmem ki
korkuyorum

hayat akıyor, duygularda öyle. kasıt yok. bu rutin
cümlelerinin içinden dışına taşıyorum
bende özsevgi çok, özgüven yok
inanmazsın şimdi
neden hiçbir yere sığmıyorum
ya aşkın ya benim gözüm kör bilmiyorum

“Aşk Çok Delidir Üstad, Öper “ adlı yayına hazırlanan kitabından
Mehmet Tektemur

HERŞEYİ BİR KENARA KOY

aşkın ve emeğin üzerine yemin ederim ki
seni sevmiştim

“Aşk Çok Delidir Üstad, Öper “ adlı yayına hazırlanan kitabından
Mehmet Tektemur


*Şiirler Mehmet Tektemur’un izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: