5 Temmuz 2015 Pazar

YAŞAR KAVAS



       Şiirleri, Ahval, Akatalpa, Akköy, Bireylikler,  vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Ödülleri: 2015 Arkadaş Z. Özger Şiir Ödülü’nde jüri tarafından Örsan Gürkan Aplak, Meryem Coşkunca, Elif Karık, Alp Can Konuk, Caner Kuşçu, Atacan Öztekin ve Bekir Türker ile birlikte adının anılmasına karar verildi.
Kaynaklar:
A  http://colakkus.blogspot.com.tr/

Şiirlerinden Seçmeler:

ALTIPATLAR ya da KIRIK SAÇLAR DÜZLEMİ

"tüm renkler aynı hızla kirleniyordu
birinciliği saçlarıma verdiler"

I.
bazen saçlarda ateş olunurdu -gözleri saymıyorum-
bazen dokunma törenlerinde üç beş şeytanla
başlı kıçlı bir günahı dokumak ve kuşları
kanatlara küstürmek telaşında
ne denedikse ateş oldu işte
ne yaşamadıksa bahaneydi şaraba

II.
ben de bir ihtimal gelmiş olurdum
ihtimal dahili bir kentten ya da yoldan
sokaklara bir şeyler kazırdım da havada kalırdı ay
göğü olmayan yerlerde sokak lambalarına inanmaktan
yahut bir kaldırıma sığınır içerdim kırmızı
içerdim ve kırmızının hakkı verilirdi

III.
dilim ölünmemiş savaşları da anlatabilseydi benim
elbette bir şiiri altı yerinden kurşunlayabilirdim
belki eksik cümleyi bulsam bu dili yakıp
saçlarımı sunardım annelere

IV.
benim saçlarım kısalığından örülmezdi bunca yıl
yoksa boynum tam da burada durur bak
bunca yıl annem bir boyun uğruna saç uzatır

V.
şimdi pek bilinmeyenli bu hüznü gidip denize anlatmalı
kimse kurşunları kırmızıya boyamazdı bilirsin

VI.
sanırım tek kurşunun kaldı
onu da saçlarıma sıkabilirsin

Akatalpa, Sayı: 181, Ocak 2015
Yaşar Kavas

BAKIŞMAK VE SU

   “Ölmek yeğdir” diye bağırıyordu “Olacaksa senin her şeyim”
    Ekho başka bir şey söylemedi: “Senin her şeyim”
                           Publius Ovidius Naso/ Narkissos

prensler kurbağaya dönüşürken tüm aynalarda
tek bir çıt: ovada çırpınan sese rağmen
dağınık yüzler sularda görüldü

ama sana nasıl anlatırım bir sesin bir yüze çarptığını
dağılıp gittiğini sonra düzlükte nasıl anlatırım
ovaya kendini serip taze bir avcının
son sözcükte nasıl yankılandığını sonra
yalnız saçlarını kurtararak rak... rak.. rak.

artık en yakın suya gitmeyi nasıl da biliyoruz
belki hiç öğrenemezdik kendimizi tanımasak
bir gözün kendine rastlayınca derinleştiğini
bir bunu bilmiyoruz ve güzellikler eskiyor

derken bir yüz bir yüzü öldürüyor ve
nergisler devam ediyor suyun bittiği yerden

Yaşar Kavas

BİZİM SOKAKTA HİÇ ÖLMÜŞ MÜYDÜN

       Ece Ayhan'a cumhuriyetsiz bir sokaktan

bir vapur şehri ikiye bölerse: ben:
hiç bu yanda olmadım
gündüzleri dağıttım geceler kaldı bana
bilirsin bu gezegenin geceleri meşhurdur
-sokakları da!

yahu azizim ay nerelere gider bu saatlerde
sevdiğimiz atlar masallar aradığımız biralar da
bitimsiz bir sancıyı nerelere gönderir ay
gittiğinde adamlar

bir intihar gibidir üç gece seni izledim
hem bir intihar gibi üç gecedir pürçıplak

azizim giden ay mıydı
yoksa sen miydin yalınayak?


Bireylikler, Sayı: 59, Kasım - Aralık 2014 
Yaşar Kavas

Hiç yorum yok: