12 Temmuz 2015 Pazar

GÜLÇİN SAHİLLİ’DEN ŞİİRLER

MAARİFİN TAKVİMSİZ HALİ

Sağ elimle kaldırdım masalımın hasadını
Mahallenin çocukları taze gökkuşağı topluyordu
Küreğini gece boncuğuyla ovup koydu  balıkçı
Sabah oldu, unuttu kayığını, sabahı da unuttu
Balıkların ağıt yakmayı öğrendiği gün doğdu.

Şadiye kayıptı aynı evin içinde,
Odalar İbranice helalleşti birbiriyle
Duvarlarına küstüler, pencereler sevişirken
Cariyenin, yeni gelin halinden affı
Üç oğul indi gökten, üç orman yükseldi göğe
Kanımdan arttırdım mercan taşlarını
Var ülkesinin yok kekliklerinde sıralı

Kimse gibi değilsin demiştin
Aklımın atlasının erilmiş kemali
Siz-kimse değilsiniz derisi dökülmüş yalnızlıkta
Ben kimse-sizim
Alfabemde gezinmiş kalemin teki
Ellerim ehlileşmemiş rüzgar, ayracım kayıp
Onun gelişini, benim gidişimi resmet fırça tutucu

Kıvamı tutmamış hamurum
Belki suyum fazla, belki mayam eksik
İçim pişmiyor benim neyi kirletsem
Oğlumun aynasında ters takılmış kanatlarımla
Bakıyorum sahibimin vücuduna
Kim bilir kimin göğüs kafesinden sızan yağmurum.

“Gül Kedisi” adlı kitabından
Gülçin Sahilli

EVE GİDİP UYUYACAĞIM

Yüzünü yerde unutma yabancı
Yanına düşen eski günlerin hatırıdır
İki ayna arasında geçti ömür
İki ayna biri sana, biri bana yaldızlıdır

Yüzünü yerde unutma yabancı
Ben şimdi eve gidip uyuyacağım
Gözlerimi ipe çekip uyuyacağım.

Yüzünde kaldırım çizgisi var yabancı
Çekmecede birkaç tanıdık selamı
Yalanlar bile sarhoş dilinde dönmekten
Tutuyorum uçmaz balonları, sırtım güneş
Bakla mevsimi geçti söyle şu çingeneye
Yüzünde kaldırım çizgisi var yabancı
Yüzünü al git, silgiler günah silmez.

Yüzün akşam pazarının gülü yabancı
Yüzün ki yüz yerinden çatlamış toprak
Hatırlamadığım ne varsa seni hatırlatıyor
Ederi yok bu kafa kağıdı ile yaşamanın
Satılmış özgürlükler ülkesinde halde kalanız
Yüzün ki akşam pazarının gülü yabancı
Alsam, bir vazoya koysam, öteki gün solar.

“Gül Kedisi” adlı kitabından
Gülçin Sahilli

"Şiirler Gülçin Sahilli'nin izniyle yayınlanmıştır.



Hiç yorum yok: