13 Temmuz 2015 Pazartesi

ŞERİF TEMURTAŞ'TAN ŞİİRLER

BOZKIR İSYANI

bozkırda gezdim
kartallara imrendim
güz sarısı otlak
yanık anız kokusu
geleceği insanlığın

acının kokusu nedir

upuzun sessizliği
kara gecelerden
akıp giden asya’ya

steplerde at sürdüm
rengine baktım
toynak seslerinin

sahi
rengi nedir hayatın

gökte kasırga var
algısı kararmış geleceğin

sessizce çekip gitsem
sürgün kuşlar dönse

yaşanan
sahi nedir anlamı

gözlerim kara sulak
karışır derelerin akışına

kasım/2011

Ekin Sanat Dergisi, Ocak 2012, Sayı: 71
Şerif Temurtaş

CEYLAN GİBİ KIVRAKKEN

onaltımda yürüdüm ölüme
yirmimde sevdalandım
sevmedim hiç yeşili gözlerin kadar

ceylan gibi kıvrakken
güller bıraktım tabutlarına kuşağımın
tufanlarda….
bir de sana

çocukluğumun şerifi gibi
yok oluşlarda
şimdi sevdam
bir tomurcuğun
patlayışı
çıldırasıya…

1984-2011

Gediz edebiyat sanat dergisi, Sayı:9  Güz 2011
Şerif Temurtaş

HAYATIN SAÇAĞINDA
                              
eğilmem aşılamaz dağ olsan
sır çözülür dağ çiçeğinde 
sesim ölür
ceylan bakışında
at kayalıklara
yılkıya…

aşksa aşk
tatsız (mı) gece
gamzelerin çimen pırıltısı
söylesem dilim yanar
sussam içim.

bağırsam yankılanır sesim
eğilmez başım

şehrin bulvarlarında rengin
varoşların öfke

tütmez bacalar
çılgın marinalar
aç kediler

iki göz
koydum duvara
isyan çıkar mı
bu sessizlikten
iyiyim diyorum
hayata mahcup olmamak
için

git istersen…!

aralık/2012

Mühür Edebiyat, Sayı: 46, Mayıs-Haziran 2013
Şerif Temurtaş

ZEMHERİDEN SONRA BAHAR

içimde ığıl ığıl nehir
kaçtı ateş ve fişek
bıkmadan / son soluğa dağlara
tavşan kaç kaç

çınladı kayalıklar
aç kurtların ulumaları
geçti serçenin kalbinden
ser vermedi yiğit dağlar

çoban can verdi kavalına
bin yıllık yalnızlığına
aşk verdi

azık torbasında umutlar
ayaz vurdu ellerimi
zemheriden sonra bahar

nadasa bırakılmış
geleceği çocuğun

susak bir geceden arta kalan
çırçıplak şiirim şimdi ben
kendi dağlarında çiğdem açan

aralık/2011

Varlık Dergisi, Şubat 2012, Sayı: 1253
Şerif Temurtaş


*Şiirler Şerif Temurtaş’ın izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: