Keşke Dergisi, 14. sayısı ile raflardaki
yerini aldı. Kasım-Aralık sayısının dosya konusu “Edebiyat, Sinema ve
Uyarlama”. Nurullah Deveci, Hüseyin Su ile “Yazının ve Sözün Düşüşü” başlıklı
bir söyleşi gerçekleştiriyor. Söyleşide, dergicilikten yazarlığa ve günümüzün
yazın sorunlarına dair birçok konu irdeleniyor.
Dosya konusu kapsamında M. Fatih Cinoğlu,
David Fincher’in Uyarlama Sanatı başlıklı yazısında Hollywood’un ünlü
yönetmenlerinden Fincher’in roman-sinema uyarlamalarını inceliyor. Mehmed
Hamid’in Zeki Demirkubuz’da Varoluşçu Edebiyat: Yazgı ve Yeraltı başlıklı
yazısı, bir diğer roman-sinema uyarlama yazısı olarak dosyadaki yerini almakta.
Cihan Deniz, Kaynağını Edebiyattan Alan Sinema Filmlerinin Yeni Kurmaca
Anlayışı başlıklı yazısı ile bu sayıdaki yerini alıyor. Arzu’anım, yakam klaket
kesiği sinema bıçağı başlığıyla Hüseyin Alemdar’ın Yeşilçam'a dair hissiyatını
beş bölüm halinde okuyucuyla paylaştığı görülüyor. Serap Aslı Araklı ise
Babamın “Rejisörü” Atıf Yılmaz ve Peliküldeki 24 Edebi Günah başlıklı yazısında
Atıf Yılmaz’a dair yirmi dört kareyi okuyucuya sunuyor.
Derginin ilk şiiri Metin Kaya’nın Umut ve
Çocuk başlıklı şiiri. Kaya, şiirini Aylan Kürdî ve diğer çocuklara atfediyor.
Hasan Ziya ise bu sayıda Kesirli Sayı adlı şiiriyle okuyucuyu selamlıyor.
Dergideki bir diğer şiir Aşka Meydan Okuma başlığı ile Hakan Hüseyin Gül’e ait.
Derginin kapanış şiiri ise Engin Hamamcı’ya ait. Hamamcı, Rastgele başlıklı
şiiriyle bu sayıdaki yerini alıyor.
Alperen Köseoğlu, her sayıda olduğu gibi bu
sayıda da derginin kapak tasarımlarına farklı çizgisiyle devam ederken, arka
kapakta Münir Ersan Tuna’nın cümleleri buna eşlik ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder