23 Ekim 2016 Pazar

DİLEK BAYRAM



      Şiirleri, Akatalpa, Şiiri Özlüyorum vb. gibi dergilerde yayımlandı.

Şiirlerinden Seçmeler:

ABSÜRD

Ellerim kelepçeli, boynum incili,
Ayaklarım Çince dövmeli
Saçlarım mavi siyah,
 gözlerim Van kedisi
Oturuyorum, yer batıyor
Uzanıyorum, sırtım ağrıyor
Geriniyorum,
Bağırarak şarkı söylemeyi deniyorum.
Bir kilise düğününde gördüm kendimi rüyamda.

Bunların hepsini ya rüyamda
yapı
yaşı/yorum
ya şiirde.
Şiire olta atıyorum
Rüyam çıkıyor şansıma...

Akatalpa, Sayı: 120, Aralık 2009

İKİLEM

durduğum yerden bakıyorum
sen görmek istediğim yerdesin.
ağaç, araba, yol, taş
durdukları yerdeler.
bana bakmıyorlar sen gibi.

Akatalpa, Sayı: 170, Şubat 2014

KAM

Tanrı’yı hangi gözünle görüyorsun
bu gece?
Ben her kelimede duruyor
 soluklanıyorum.
Yol uzun, yol değil hatta deniz
Denizaşırı yolculuklarda kırılıyorum.
Ay temsil ediyor bu gece
adını öğrendiğinde değil
tanıdığında kaybedilen insanlığı.
Gece yarısını geçti…
Hangi yönünle düşünüyorsun
Tanrı’yı?
Adadığımız adaklara bir yenisi daha.
Buradan kaçmak istiyorum
ve yasal değil bu.
Gecenin tortusunda
beynimin ağacında rengârenk çaputlar.
Mutfaktaki böceğin yürüyüşünü bile
Duyuyorum.

Akatalpa, Sayı: 166, Ekim 2013

NOKTA

Yaşamı sorgularken
Aklımızdan oluyoruz
Aklımızı sorgularken
Yaşamdan.
Sorgunun galibi ise hep ölüm.


 Akatalpa, Sayı: 169, Ocak 2014

Hiç yorum yok: