15 Ekim 2016 Cumartesi

Eve Geç Kaldım Yalnızlık Bekler / Selahattin Yolgiden



       

       (2013, Kırmızı Kedi Yayınevi, İst., 68 s.)

Kitaptan Bir Şiir:

MONET

yaprakları mora döndüren güneşte
küf kokan mağaralardan gelen
ışık, yalnızlığı kovalıyor akşamüstü
dünden kalan fotoğraflarda

nehirlerden balık tutanlar ölsün
deniz bir rüya gibi sunarken oltalara kızlarını
balkonlarda salınan sardunyalara söyledim
alınmayın, sizden daha güzeli yok dedim

mavinin mora döndüğü yerindeyim
paletin, öyle istekli değişmeye
yelkenliler çiziyorum; tahta köprüler,
harman yerleri, ayçiçekleri…

ölümü gerçekten istemiş olup
vakti geldiğinde vazgeçen dedem
yıllar önceden bir kutu akide şekeriyle
dikilip duruyor karşımda

baktığım her şeyi unutuyorum görmesem
yazmasam biraz daha soluyor bahçe
içinde bir örümcek durmadan
örüyor ağını kalbimin kırılan yerlerinde

tanrı bakıyor pencereden kafasını uzatıp
selam diyor, geçerken uğradım öyle.

Selahattin Yolgiden


Hiç yorum yok: