12 Ekim 2016 Çarşamba

MURAT DALGIN


(28 Ekim 1973- )


      İstanbul’da yaşıyor.

    “Kıyı” dergisinin “Her Sayı Kıyı’da Bir Şair”  bölümünde (Sayı: 213, Mart-Nisan 2010) şiirleriyle yer aldı.
      Şiirleri,  Akatalpa, Dize, Şiiri Özlüyorum, Temren gibi dergilerde yayımlandı.

Şiirlerinden Seçmeler:

DAĞ LİRİĞİ

içli dağ
döktü eskisini
dudağından
 - kuşlar?
 - bende misafir

yaralı dağ
kıvrıldı sargısına
ta derinden
 - sızlayan?
 - bir dönüşüm

mahzun dağ
çöktü dibine
dem’inden
 - yukarısı?
 - diken hâlâ

ağlayan dağ
boşalttı suyunu
çatlağından
 - ses?
 - ıslak kalsın

dumanlı dağ
izledi geleceğini
göğünden
 - ufuk?
 - siste uzuyor

Akatalpa, Sayı: 113, Mayıs 2009

ISINMAK İÇİN GEÇ

tüm sakıncalarıyla bir kafatası
ipince kaygılar alevsi çatı

şakakta kıpırdayan randevu bekle
içerde ses uyuyor, yalnız uyuyor

olumsuz ve dik olan
başka olan başka olan

demek ki sanmadığımız

çiftlerin menteşesi gölgelerin menteşesi
sişin kapağını arayan çukurlar karaltılar...

adım adım kar süpürüyor bir çırak
sokak lambalarında eriklenmiş

Şiiri Özlüyorum, Ocak-Şubat 2014

KENDİNİ KO PENCERELERE

rüzgârdan söz ederiz camlar kirlendiğinde
oysa buz tutmaktadır uzağı
diş döken bir sessizlikle ağız ağza
sabahtı benim dedem
soğuk su! soğuk su!
kayıklar açılsın çapaklarından
bombalanmış çimenlerin ucuna
kaçarken benim dedem
işaret olsun
dikenlerde kalan ayak parmakları
buradan mı? diyecek yov dayım
kavruk buğday sesiyle
buradan
soğuk su! soğuk su!
kendini ko pencerelere
bir baştan bir başa insin ayçenem


Dize, Sayı: 182, Aralık 2010

Hiç yorum yok: