7 Ekim 2016 Cuma

MURAT KARACAN

(23 Mart 1973, Samsun - )


       İlkokulu Çarşamba’da, ortaokul ve liseyi Samsun Anadolu Lisesi’nde tamamladı. Yıldız Teknik Üniversitesi Elektronik ve Haberleşme Mühendisliği Bölümünü bitirdikten sonra 1998 yılında Ordu İl Telekom Müdürlüğü’nde mühendis olarak göreve başladı, çeşitli kademelerde görev aldı, Genel Müdürlük bünyesinde mühendis olarak görev yapıyor. Ankara’da yaşıyor. Evli, iki çocuk babası.
       Şiirleri ve yazıları Ada, Akatalpa, Alaz, Çinikitap, Eliz Edebiyat, Mortaka, Mühür, Sonra Edebiyat, Yolcu, Uzak vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Ödülleri: “Hükümsüz Hayatlar” ile 2009 Homeros Ödüllerinde Salah Birsel Jüri Özel Ödülünü aldı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Sevginin Kesiştiği Nokta (2003)
& Hükümsüz Hayatlar (2009, Mühür Kitaplığı, İst.)

Şiirlerinden Seçmeler:

KİMSESİZ ŞİİRLER MEZARLIĞI

Kendini doğurmuş ne akşamlar bilirim
öncesi yok
          sonrası kendinden habersiz
tek vakit
     forsuyla geçinen

ben kendimin ebesiyim
          tokadım kendime
          canhıraş çığlık benim

akşam olamadım
     sabaha daha çok var
akşam olamadım
     mehtabın kokusunu bilmez burnum
akşam doğuramadım
     gecelerim yetimdir o yüzden

ben kendimde yitirdim
     ebelik vasfımı

ah! şiir
     vaktini bil
     sen kendi kendini doğur
vakitsiz gelen her şiir
     kendi içine gömülür
     ve şairi bilmez öldüğünü

Akatalpa, Sayı: 103, Temmuz 2008


Hiç yorum yok: