15 Ekim 2016 Cumartesi

Gün Geceye Küstüğünde / Selahattin Yolgiden



       (2007, 2006 Yayınevi, İst., 72 s.)

Kitaptan Bir Şiir:

BABA TARAFI

"ben gençken merada yağmur yağardı saçlarıma,
öyle ıslanırdım, sırılsıklam hani, koyunlar güler sanırdım."
iki gün okul görse üçüncü gün hayvanlarla
"azatlı, kuzucu, abalar, dere tepe dolanırdım."
peki ya siz, selâhattin hanginiz?

radyodan türkü tutarlardı. "benim kaderime
'drama'nın içinde' çıktı. doğru be geldiğimiz
yer orası." akşamları ay ışığında salınarak
giderlerdi suya. ay ışığında yatarlardı uykuya.
peki ya siz, hatice hanginiz?

"ben başka şey bilmem ana, bu çocuğu
istemem. yarim başkası benim, beni ona ver."
yaktığı mumları beğenmedi ki erenler,
annesinin istediği çocuğa söz kestiler.
peki ya siz, naciye hanginiz?

orta boyluydu, saçlarını yandan ayırırdı
tütün sarardı babasından gizli, rüyaya dalardı
orta boyluydu, amcamdı, bir ramazan
bayramında öldü gitti bakmadan ardına.
peki ya siz, sebahattin hanginiz?

"öküzleri yemledim ana. düğüne gidicem bu gece.
şu pusta kalası yağmur bari yağmasa."
yengesinden dinlediği masaldaki o kılık değiştirmiş
kara köpek sanmıştı remzi'yi, dili tutuldu.
peki ya siz, fatma hanginiz?

bağbozumunda kandiller yaktılar bağlarda.
abladan bozma bol elbiseler, çimen kokusu.
birbirlerine sokularak uyurlardı. sabahları
buram buram tarhana kokusu.
peki ya siz, sadiye hanginiz?

üç yaşında tuttuğu abisinin elini, yıllar sonra
fikret'in eliyle değiştirdi. "günler nasıl geçerdi hala"
diye sordu k bir gün turgay'la," türkü söylerdik" dedi,
"muhabbet ederdik" dedi, "yine türkü söylerdik" dedi
peki ya siz, münevver hanginiz?

amcam, halam, teyzem, dayım
hayır, hiçbiri değilsiniz
peki, neden mi anlattım
belki birine benzersiniz.

Selahattin Yolgiden


Hiç yorum yok: