4 Ekim 2016 Salı

ALİ ERYÜKSEL

  
       Şiirleri, Akatalpa, Sonsuzluk ve Bir Gün, Varlık vb. gibi dergilerde yayımlandı.

Şiirlerinden Seçmeler:

DÜŞ SANCISI

kelebekten oluk oluk kan emen
vampirin gözleri gece
yorganımda tamtam sesleri
kapımda militan dizeler
gözlerimi kapıyorum kanat çırpmalara
bütün limanlar rüyama yanaşıyor
korsanların ve arap kızlarının şarkıları
reyhanların ve ıtırların yalan besteleri
dinliyorum, boynum bükük
tenim çoğalıyor yarasanın ıslak gözünde
yapışkan sülüklerin yalak sefaları
kedibalının erikteki son adresi
sırtımda sabır motifli cüppem
bir pişmanlığı geçiyorum dereler boyu
arkamdaki zamanı alıp önüme koyuyorum
gelecek, ölen kedimmiş; hortlamış eşiğimde
gözleri gözlerimde
puhu akşam bacasında beste çığlığında
atımın nallarında karınca cesetleri
derisi yüzülmüş ormandan ovaya çıkıyorum
ak saçlı, bastonlu amazonlar sarıyor çevremi
gökyüzünde garip ve tuhaf ebemkuşağı
yedi renkli salıncağını sarkıtıyor
önümdeki zamanı alıp arkama koyuyorum
yorganım ağarıyor üstümde
bedenim çukuruna kavuşmuş
toprağımı örtüyor kunduzun tırnakları

Akatalpa, Sayı: 50, Şubat 2004

YANMAYI ÖĞRENMEK

karıncaların ayak izlerinden yola çık
diyordu selef, yola duran halefe
güneşin kavurduğu kumdan başla
suyu ve toprağı yanına al
alfabe öncesi çocuk ellerim
yoğurdu çamuru, özledi, şekilledi
buluttan bir kıvılcım sağdı uçurtmamın ipi
kora değdi elim, kalem ısındı, defter tutuştu

kırkikindi yanıklarıydı vakit
çanak çömleğin mezuniyet şöleni
potanın okulunda pişmenin bedeli
tuğla duvara astı kendini, diploma yerine
fırın terini sildi demircinin yenine

lav bilgisi öğreniyor bedenim
ateş tanrısının bağışladığı
 kitaplardan püsküren
tenimi çiziyor alevin ve rüzgarın eli
yolumda sözcükler yumağı, tümceler tüneli
elimde zamanın küreği

ateş çemberinden geçerken Bengal'in çizgilisi
öğrendi yanmamayı
havlamayı da öğrenir
cangıl dostları cahildir
uzaklarda bir yerlerde
Jeanne d'arc'ın küllerinden
hafif bir tebessüm yükselir


Sonsuzluk ve Bir Gün, Sayı: 3

Hiç yorum yok: