14 Ekim 2016 Cuma

ALİ YILDIZELİ


Kaynaklar:
A  http://www.ussuz.com/author/aliyildizeli/

Şiirlerinden Seçmeler:

MELAL

Ay yorgunu dağlar canlı cenaze
gibi gülümserken kayalıklardan
gölgeme baktım.

Ses veren kaya son kez çınladı
ve soğumaya başladı
kül torbası bir düşüncede.

Koyun gözlerinde parıldayan
buharı nasıl içine çekerse kurt
ölümün izinden gittim o gece.

Böylece
bir uçurumun derinliğinde
memleketimi gördüm.

Ali Yıldızeli

UKDE

Vedasız yolculuğa çıkmış erenler
elimde gümüş bir tel
upuzun ikindide beklerim hâlâ
gömleğimin yakasından yel girer.

Akıntı yalayıp geçiyor diğer adını
büyüleniyor çocuk
yalın su akmakta ve akacak
kesik kollu bir akşam
kamburunu gösteriyor usulca
ve gül kurusuna dönüyor dönüyor çocuk.

Gitmek
beyaz bir at oluyor içimde
yelesine tutunmam yasak
tuttum ve bekliyorum nefesimi
elimdeki bu seğirme
yoksa yollanan bir haber mi?

Dede,
sıvazlama sakalını sıkılıyorum
ağzım yelde
dilim bozkır gibi yavan
sesinde eskimiş beyaz mendiller
göynüsün, yansın, tütsün
sonra da kuşlar uçur hırkandan

bu ne haldir bana deyiver.

Ali Yıldızeli

Hiç yorum yok: