25 Ekim 2016 Salı

BİLGE AY


(17 Şubat 1970, Balıkesir - )


      Şair, yazar, hukukçu. 9 Eylül Üniversitesi, Hukuk Fakültesi’ni bitirdikten sonra serbest avukat olarak mesleğini Edremit’te sürdürdü. Hüseyin Köse ile birlikte çıkardıkları “Sokak Şarkıları” edebiyat dergisinin (İzmir, 1997) yayın yönetmenliğini yaptı. Balıkesir’in Edremit ilçesinde yaşıyor.
       1990 yılından itibaren şiirleri ve yazıları Akatalpa, Dördüncü Yeni, Her Şeye Karşın, Yenibinyıl Şiir  vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Serçenin Kalbi (2007, Kül Sanat Yayınları, Ank.)
       Romanları: 
& Çantamı Toplayıp Çıkacaktım (2008, Kül Sanat Yayınları, Ank.)
      
Şiirlerinden Seçmeler:

SİZ HİÇ DALGALARI SAYDINIZ MI BİR VAPURDAN?

Tut ellerimden düşüyorum sevgilim, gece üstüme üstüme geliyor
Hangi yalnızlığın gölgesi, bu kadar sarhoşken beni kandıran
Otobüs duraklarına bırakmıştım seni ne çok, şimdi beklesem uzak
Sen kimsin, kaçan hangi vapur, hangi şehirdeyiz, çok yorgunum sus

Her sevgili, ilk sevgilidir demiş midir birisi; bütün ölümler tek bir ölüm
Bütün savaşlar tek bir savaş, bütün hastalıklar tek bir hastalık
Gazete manşetlerinden takip ediyorum dönen dünyayı, dönen aklımla
Senin evin neden bu kadar uzak, kahve mi demiştin, en güzel yaptığın

Seni seviyorum. Bütün kadınları seviyorum. Kalbim aydınlık
Bir martı geçiyor gözlerinden. Gözlerinden dediysem, gözlerinin akından
Sabaha vardık mı sevgilim? Hiçbir yere gitmiyor mu bu vapur?
Dalgaları sayıyordu uymadan, dalga sayısı eşittir bir şeymiş gibi…

 05.11.2009


Akatalpa, Sayı: 121, Ocak 2010

Hiç yorum yok: