18 Ekim 2016 Salı

KAYA DEMİRAL


(1942, Kuzköy, Akkuş / Ordu  - )


       Kuzköy İlkokulunu bitirdikten sonra, Ladik-Akpınar İlköğretmen Okulu'na girdi. Burayı 1960 yılında bitirdi. Samsun 19 Mayıs Lisesinde fark derslerini verdi. Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi'ni bitirdi. İlk görev yeri Siirt’in Eruh İlçesi’ne bağlı Bilgili Köyü'dür. İki yıl orada ve Eruh'ta; daha sonra Ordu’nun  Akkuş İlçesi’ne bağlı  Salman Köyü'nde öğretmenlik yaptı. Ünye İlköğretim Müdürlüğü'nde çalıştı. Ünye'de serbest avukatlık yapıyor.
       Şiirleri ve yazıları  Duruluk, Eğitim Hareketleri, İlköğretim, Öğretmen Dünyası, Türk Dili, Varlık Yıllığı,  vb. gibi dergilerinde ve yerel gazetelerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Yayla Havası (1994, Kendi Yayını)

Şiirlerinden Seçmeler:

DÖNÜŞ

Uzak denizlerden dönüyorum
mataramda bir yudum tuzlu su
kulaklarımda dalgaların uğultusu
selam getirdim size balinalardan
huzur içindeler

hint okyanusunda yaz geceleri
ay ışığında sütliman deniz
mutluluk sağdım yıldızlardan.

dolaşa dolaşa aylarca, yıllarca
bir limanda demir aldı gemim
yeşillere bürünmüş
toroslar göründü karşıdan.

Uzak denizlerden dönüyorum
mataramda bir yudum tuzlu su
kulaklarımda dalgaların uğultusu
dalgaların uğultusu...


“Yayla Havası” adlı kitabından

Hiç yorum yok: