6 Ekim 2016 Perşembe

EDA KESKİN


(20 Kasım 1983, Bolu - )


       İlk, orta ve lise öğrenimini Bolu İzzet Baysal İlköğretim Okulu ve Ankara Bahçelievler Deneme Süper Lisesi’nde tamamladı. ODTÜ Çevre Mühendisliği Bölümü‘nden mezun olduktan sonra, aynı üniversitenin Felsefe Bölümü‘nde yüksek lisansını tamamladı. Şu anda Martin-­Luther Universitaet Halle-­Wittenberg Felsefe Bölümü‘nde doktora öğrencisi.
       2006 ve 2007 yılları arasında ODTÜ Türkçe Topluluğu'nun Dil Derneği ile çıkarmakta olduğu Dil İm Dergisi’nin kuruculuğu ve genel yayın yönetmenliği görevini sürdürdü. Lacivert, Yaşayan Yarın, Nikbinlik ve Sanat Cephesi dergilerinde görev aldı. Dil Derneği ve PEN Türkiye üyesidir. Çevirileri bulunmaktadır. Çalışmalarını Ankara’da yaşıyor.
       Şiirleri, öyküleri ve yazıları Akatalpa, Andız, Berfin Bahar, Cogito, Çağdaş Türk Dili, Deliler Teknesi, Denizsuyukasesi, Dil İm, Ekin Sanat, Lacivert, Mor Taka, Nikbinlik, Onaltıkırkbeş, Patika, Pia,  Rh+ Sanat, Sanat Cephesi, Ünlem gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Adı Sevgi Olmalı (2004)
& Susmak, Kadın ve Zaman (2008)
Öykü Kitapları:
&   
       Romanları: 
&  
      Deneme, İnceleme, Eleştiri Kitapları:
& Barış Ağacı (2006)
       Anı Kitapları:
&    
       Çocuk Kitapları:
&  
       Çevirileri:
&  
       Yayına Hazırladığı Kitaplar:
&  
       Katkıda Bulunduğu Kitaplar:
&  
       Hakkında Yazılan Kitaplar:
&  
       Hakkında Hazırlanan Özel Sayılar ve Dosyalar:
&  
Kaynaklar:
A  http://edakeskin.blogcu.com/
Hakkında Yazılan Yazılar:
1  
Hakkında Yazılan Yazılardan Alıntılar:
/   
Yazarla Yapılan Söyleşiler:
J   
Şiir Hakkındaki Düşünceleri:
ü   
Şiirlerinden Seçmeler:

ANAHTAR

kıvrılarak büyüdüm. yeşil bir daldım
kapına erişmek için başkaldırdığım yerçekimi
çarşafın kıvrıklığında saklı sevişmeler
düşlerin susuz kalmış artıkları

bir kök betonu da deler
burası benimdir ey dünya

mevsim bahar. çatlıyorum kuru duvarda
paslanmış siyah yeşil terkedilmişlik
kovaladım gölgeni döküldüğüm yerlerde
tahtanın ve çeliğin kokusu ağır
biçimsiz izler edindim beyaz tenimde

sevgi ıssızlıksa. arka odalarında hapis kaldığım
kuşlar, ağaçlar, hava dışarda ise
doğa böyle uzanır betona, sevgilim
sana uzandığım gibi güneşle
yeşillenir kök salar. taşı cana döndürür
dönüştürür yürüyen ölülerini sokağın
denizin sulayamadığı tarlalarını çiftçilerin
solmuş çiçek satan hüznünü kadınların
doğa uzanırsa şehre, sevgilim
dillenir balıklar ağda.   

Sanat Cephesi, Eylül 2008

KİLİT

paslı sözcüklerimi açıyorum
kilit şıkırdıyor kapıda
işte o zaman yalnızlığımın
ötesine geçilmez kapı olduğunu
fark ediyorum

pencereden düşüyorum
ama içerdeyim
yine dışında bir yerdeyim senin dünyanın
çoğaldıkça bitiyorum
azalıp toplanıyorum
içimde çırpınarak bir şeyler ötüyor
sevgi dolu bir kedi hatırlayıp familyasını
pençesiyle içimdeki kuşlara saldırıyor
havada uçuşan birkaç tüyde
hatırlıyorum ölümü

paslı sözcüklerimi yineliyorum
açılmıyor
neden sonra avcumda
bir çocuk eli sıkılmış yumruğumda, yaşama karşı
öyle duran, bozulmayan
bir şey var
                       

Akatalpa, Sayı: 91, Temmuz 2007

Hiç yorum yok: