6 Ekim 2016 Perşembe

NAZ ÖZALEVLİ



Şiirlerinden Seçmeler:

ARMAĞAN DÜNYA

Bursa sabahı; 9.30 suları,Cuma, Eylül 2007
 ilk anları yeni bir gezegenin; nefes, ışık ve ses…

Anlam A harfiyle başlarmış
ilkin onu sustum parıltıya karşı
demek ki benden önce de varmış kuşku ve kabul
öylece bastım çığlığı, göbek bağımı sunduğumda
sonra geçtim anlam kastına varlıkların
anlam her şeymiş hiçbir şeyin içinde
meğer ses akışı, meğer ışık akışı hep yanılsama
sonra unuttum, bunu da unuttum sonra

aşk her şeymiş hiçbir şeyin içinde
mademki ben varım içinde, her şey “şimdi”
mademki aşk tanrıların ilk harfiyle başlarım
ilelebet cevher “şimdi” değilse ne, ne...
nezdinizde dünya, dünya içinde dünya
öyleyse dünya bir armağandır size
dünyaya ben geldim, size
şurada, “ben armağandır size” ağlaması
düşünüze, düşüncenize değdi
yani “an” değdi size
size
dün
olan
size

yeryüzü yüzünüze güldü bugün, “şimdi” ile
şimdi ışığı, şimdi sesi algınıza, sezginize
sevginize, sevginize, sevginize...
mucize bugündür yanıt öznesi ‘ben’de
şimdi öznesi ‘ben’de siz varsınız çünkü
“an” armağandır, “an”da yaşanan size
size
ben
yeni dünya geldim, yeni söz ve yeni yankı
ve bir demet A harfi ilginize
bir aşk tutulmasından indim yeni aşka
ilk meyve
ellerinize iksir yansıması
anka
size.

“Pembemavi”, Eylül 2007

Akatalpa, Sayı: 94, Ekim 2007


Hiç yorum yok: