21 Kasım 2016 Pazartesi

BARIŞ TEMİZKAN

(1981 - )

       Şiirleri, Akatalpa vb. gibi dergilerde yayımlandı.

Şiirlerinden Seçmeler:

İLLET AĞACI

eteklerini kaldırarak geçiyorken üstümüzden çağ
yok bir zamandır artık o ünlemler, anla!
git, kendi boşluğunda gez!
kendi köşende dinlen
kör bir bakış fırlatırken karanlığa
yalpalama
düşeceksin
daha dün giyindim seni cambaz!
ne çabuk kirlendin

çekinme yol aklımızın bahçesini ne varsa
öfkenin kusur dolu perdesidir aralanan
ilenç merasimidir bu
gölgenin hikmetine eğil
zararı yok sureti bir nasılsa hepsinin
askıntı bir merdiven var başımda
zararı yok tırabzanı bir nasılsa

Akatalpa, Sayı: 125, Mayıs 2010

KIYMIK

serin suya tutulmuş kurakçıl karpuz
dayanamamış çatlamış sevinçten

oysa gördün; kördün oysa
eşyanın inadı tuttu geç kaldım biliyorum
dizlerimde uyuttuğum kelimeler boşuna

biliyorum yüzümde haaaayır! uyandı yüzü
çatlaktan kanımı gördüm
tamam! biliyorum
akmıyordu

artık koptu gecenin kopçası
verimli memeler devşirin heybeme
siz beni dirilten kötü kalpli gassal!
fiyonklanmış matem kırıntıları:
göztaşları
serpilirken üstüme serin serin
beni serin beni serin
denizinize serpilen küldüm uyandım:

ağlaya fırladım sesimdeki kıymığa


Akatalpa, Sayı: 128, Ağustos 2010

Hiç yorum yok: