2 Kasım 2016 Çarşamba

ZEKİ ALİ


(1951, Lefkoşa - )


       Şiire ortaokul yıllarında başladı. İlk kitabı “Bayan Mavi”yi lise son sınıftayken 1970 yılında yayımladı. 1973-1992 yılları arasında Kanada’da yaşadı. Kıbrıs’a döndükten sonra BRT’de müzik programı sunuculuğuna başladı ve halen bu görevine devam etmektedir. Güney Kıbrıslı şair müzisyen Haji Mike ile iki toplumlu bir müzik grubu kurarak çeşitli albümler çıkardı. Zeki Ali, Çaba, Pygmalion, İnsanzamanmekan gibi dergilerde editörlük yaptı. Sanatçı ve Yazarlar Birliği’nde  başkanlık görevinde bulundu.
       Şiirleri, Akatalpa, Alaz, Kurşn Kalem vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Bayan Mavi (1970)
& Yolcukuş
& Rüzgar Kasideleri
& Tenden Daha Derinde
& Sonsuz Bir Efsane
& Sürüden Ayrılan Şaman
& Taş Uyur Ruh Gezer
& Kuş Dili (Şiirler 2005-2010) (2012, Khora Yayınları, Kıbrıs, 98 s.)
& Zamansız (Şiirler 2009-2015) (2016, Işık Kitabevi, Kıbrıs)

Şiirlerinden Seçmeler:

GÜLÜN KOKUSUYLA

Gülün kokusuyla kuşandı ruhum
ıslandı taçyaprağıyla dilim

külü yaşayan göğsüm
korkmadı ateşten
soludu gecenin saklı alazını
kökümde katran vardı
yaprağımda asit
bir azınlık hüznüyle uyandı çiçeklerim
coğrafyayı onlar bölüştü
tarihi onlar miras yaptı
tel örgülü saraylarına.

Ben bir yolcuydum
sayfalara gölgesi düşmüş bir yolcukuş
gelip durakladım son aşkımda.

Gökyüzü en doğurgandı
yıldızlar en öksüz
sonsuz sayıklamasına çakılıydı güneş
uzak bir sevda gibiydi yağmur taşıyan bulut.

Yüzüne bakıp
içime çekerken ruhunu
rüzgârın fısıltısını dinledim
çam yapraklarında

çalılar uysal
sesler bir başka dünyadandı
damarımız dar
kanımız firardaydı.

Gülün kokusuyla kuşandım
ıslak taçyaprağının
diliyle konuştum
bitmeyen özlemi

birdik
anlatılmaz uzun bir zaman
bölünmezdi iki nefese
tek bir ruh.


Akatalpa, Sayı: 123, Mart 2010

Hiç yorum yok: