13 Kasım 2016 Pazar

BORA MURAT PEKTAŞ


(1979, Ankara - )


       2005 Marmara Üniversitesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü’nden mezun oldu. Şiir, deneme ve öykülerinden bazılarını kişisel blogunda yayımladı.
Kaynaklar:
A  https://boramuratpektas.wordpress.com/tag/bora-murat-pektas/

Şiirlerinden Seçmeler:

GÖÇSÜZ

güç iş ben cancağazım                                   
dalı gövdeden
ve sıcağı tenden ayırmak

insafına teslim olduğumuz şu hayatta
bulanmadan akmak
toprağa hesapsız basmak
ve cancağazım
ışığı kırmadan tutmak
güç iş

yolu dağlardan geçen her rüzgara
upuzun cümleler kurmak
dar zamanlarda
geniş hayallere dalmak
güç iş can dostum

elden de gelmiyor üstelik
başka bir denize göçmek

zamanın şatafatlı akışı
kendini sakınmıyor

23 temmuz’14/karaköy

NE?

içimde yine o garip sıcaklık
bir yaranın sıcaklığı
ömrümün mührü o kan pınarı
soluksuz bırakan o ağır kalp çarpıntısı

bir ev, bir sokak
bir insan ne anlatır bana?

ne anlatıyor tüm her şey?
şimdi ben toprağın altında
dünyayı görmeye çalışırken

kadim bakışların
havada kaldığı bu bulutlu akla
ne anlatıyor yağmurlar

ya da ben
kime neyi anlatıyorum?
dünyanın tüm suları içime aksın istiyorken

parmak uçlarımda sıcaklığı kalan
o en uzak şehir toprağını özlerken
neyi anlatıyorum?

sonra?

sonrası işte
kurtların köylere indiği karlı gece korkuları
tere boğulan uzun öğle sonları

sokakta taş ve toz
ağzımda kan tadı

başka?

insan kokuları
alıp başımı gitme planları

yüksek apartmanlar
içimi yakan insan kahkahaları

yürümek, çok uzun yürümek
upuzun bir şiiri bitirmek

ben neyi anlatamıyorum kendime?

zorlu ama kısacık cevaplar

kimin ağzında çürümekte?

Hiç yorum yok: