5 Kasım 2016 Cumartesi

NESİME AÇILMIŞ





(10 Kasım 1957, Çermik/Diyarbakır - )

Naime Hanım ile Alaattin Özturan'ın kızıdır. Ergani Atatürk İlkokulu'nda başladığı ilköğrenimini 1968'de Dicle İlköğretim Okulu'nda, Dicle İlköğretim Okulu'nda başladığı orta öğrenimini 1971'de Nizip Ortaokulu'nda, liseyi ise 1975'te Niğde Kız İlköğretmen Okulu'nda tamamladı. 1988'de Anadolu Üni. AÖF Eğitim önlisansı yaptı. 1975-98 arasında MEB bünyesinde Anadolu’da birçok il ve ilçede sınıf öğretmeni olarak çalıştı. 1998’de emekli oldu. 2001-02'de Bilkent BUPS’ta öğretmenlik yaptı. Çocuk, Gençlik Yayınları Derneği, İLESAM ve MESAM  üyesidir. Gaziantep ve Balıkesir/Güre'de yaşıyor; evli ve bir erkek çocuk annesidir.
İlk öyküsü "Sahilde" Kasım 2010'da Varlık dergisinde çıktı. Öyküleri Birgün, Bugünden, İLESAM, Lacivert, Öykü Teknesi, Özgür Pencere, Varlık vb. dergi ve gazetelerde yayımlandı. "Eylül" ve "Dua" adlı şiirleri bestelendi.
Ödül: İstanbul Aydın Üniversitesi tarafından düzenlenen Eğitici Çocuk Şarkı Sözü Yarışması’nda “Günaydın” adlı şiiriyle birinci oldu.
Yapıtları: Öykü: *Gökten Elmalar Düştü, İst.: Özgür Pencere, 2008 *Böcek, İst.: Komşu, 2014 
Şiir: *Yağmur, İst.: Özgür Pencere, 2007 *İlkyaz, İst.: Komşu/Delisarmaşık, 2013
Çocuk ve Gençlik Kitapları: *Kuşlar, (şiir), İst.: Komşu, 2013 *Defne-Elmalı Pasta Ustası, (öykü), İst.: Bu, 2013 *Damlalar, (şiir), İst.: Komşu, 2015 *Defne-Büyük Evdeki Hazine, (öykü), İst.: Bu, 2017 *Sıla/ Antik Kentte Bir Gün, (öykü), İst.: Bu, 2017 *Sıla/ Korku Evi, (öykü), İst.: Bu, 2017 *Gizemli Ormanda Bir Gün, (öykü), İst.: Bu, 2018 *Okyanustan Geliyorum, (öykü), İst.: Bu, 2018 *Dedemin Bastonu, (öykü), İst.: Bu, 2018 *Yeni Bir Hayat, (Gençlik romanı), İst.: Bu, 2022
Katkıda Bulunduğu Kitaplar: *Ankara Öyküleri, "Söz" adlı öyküsüyle *Günebakan Öyküleri, "Ayçiçeği ile Rüzgâr" adlı öyküsüyle *Kedi Şiirleri Antolojisi, İst.: Komşu *İLESAM, Telif Hakları Öyküleri, "O Kitap Benim" adlı öyküsüyle
Kaynaklar: Bilgi Formu, 3 Temmuz 2022; Bu Yayınevi web sitesi, erişim tarihi: 15 Temmuz 2022.

Hazırlayan: Şükrü Kırkağaç
*16 Temmuz 2022 tarihinde güncellendi.


Şiirlerinden Seçmeler:

GÜNBATIMI

En çok günbatımında çeker eteklerimden
İmgeler,
Yolunur düşler saçlarımda...
Yorgun gülüşlerimin gizinde
Düşerken salıncağından hüznün,
Üşür yüreğim penceremde...
Düş kırıkları bir bir batar canıma,
Burulur kalp ağrılarım.
Rüzgarı ardıma takıp
Sarınırım gözlerine.
Isıtır sımsıcak gülüşlerin...
Çökerken usul usul günbatımı,
Bırakırım gözyaşımı pervasız
Yalnızlığım pusudadır bilirim.

“İlkyaz” adlı kitabından

 KAR TANELERİ

Kar taneleri beyazdı,
Annemin saçları da.
Serçeler yalnızdı kar altında.
Ben de!
Bir köpek koşuverdi
Çöplükten yana,
Ben eve koştum,
Kuşlar yalnızdı.

               Ocak 2004-Ankara

“İlkyaz” adlı kitabından

MEMLEKETİM

Yolun düşerse bir gün memleketime,
Bir uzun hava dinle benim yerime.
Sokağıma uğra bir kere,
Bir türkü tuttur giderken eve…
Balon götür, oyuncak al, şeker ver,
Sevindir çocukları.
Birer ikişer ellerine  veriver.

Yolun düşerse bir gün
Baba yurdu memleketime
Sokağımda benden selam söyle herkese…
Çeşmesinden su iç kana kana,
Islık çal kuşlara, el salla çocuklara…
Haber sal komşulara,
Özlemiş de, iyidir de
Soranlara.

           16 Mayıs 2005 / Ankara

“İlkyaz” adlı kitabından

UÇARI

Bir bozuk düzen tutturmuşsun
Kendi geminin kaptanısın
Besbelli.
Kimseyi takmamışsın koluna.
Anladım;
Kendi gönlünün sultanısın
Yani!
Kimi uyanıklar uyumuşlar
Yanında
Kaldırıp ta atmamışsın,
Gülüp geçmişsin.
Sordum epeydir böyleymişsin.
Boşvermişsin hani!

                     05.06.2005 –Sofya

“İlkyaz” adlı kitabından

YAP BOZ

Bir dünya dolusu
Ufak ufak parçalarda
Buldum bütünü.
“Yap boz”du oynadığım.
Ben yaptım
Sen bozdun.
Ben topladım
Dağıttın.

            Aralık-2005

“İlkyaz” adlı kitabından

*Şiirler, Nesime Özturan Açılmış’ın izniyle yayınlanmıştır.

Hiç yorum yok: