17 Kasım 2016 Perşembe

YAPRAK ÜNVAR



       Şiirleri, Akatalpa, Andız, Berfin Bahar, Denizsuyukasesi, Göç, Hâr, Her Şeye Karşın, Koridor, Onaltıkırkbeş, Ortanca, Temrin, Ussuz, Yasakmeyve Karakalem vb. gibi dergilerde yayımlandı.

Şiirlerinden Seçmeler:

KAV

Hezaran çiçeğini düşündüm
Üşüdüm büyümeye üşendim
Geçtiğim bir parça hüzündü
Büyüttüğüm bir bütün sızı
Dayamış omzunu boşluğa
Günler kendinden geçiyor

Bu bir tragedya Helen
Tanrın beni sevmiyor

Okunması unutulmuş kitabı
Ayın mevsime susmasını
Günlerin ucunu kıvırıp beklemeyi
Bilmeli!

Devriyeyi kurallar gezer
Vebalı saatlerin gölgesinde

Hezaran çiçeği üşüdü
Düşündüm büyümeyi düşledim
Biriktirdiğim yakut yalnızlığı
Ağlardan topladığım yakamozları
Renksiz suskunlukla yaktım

Umrumda değil rakamlara sinen
Harflerin kokusu
Hücrelerimde gezinen hırçın uykusuzluk
Kirli ayaklarıyla günler kendine geçiyor

Bir tragedya Helen
Tanrın aklımı çeliyor

Akatalpa, Sayı: 127, Temmuz 2010

YA’SAK

limandı denizi kurutmuştu tanrı
dağlar akardı gözlerinden ovaya
kırmızıya çalardı annemin kederi:bumerang

bir türlü çıkmazdı kabuğundan yaz
güzün koynuna girer gibi
zoraki bir tebessüm yüzünde kentin
kirpiklerinde salınıyor adım
lanetin yokuşunda

topraktan ninniler dinlediniz mi
sesinde yaprak büyütürdü annem
bir ağacı büyütmedi gözlerim

ırzına geçilmiş şu dünya
kim vurduya gitmeli
mızmızlanan hayatı döve döve sevmeli
yağmur taşımayan bulutu
alnından vurup indirmeli

ey her şeyi benden esirgeyen

kalbinin morgunda bulunacak cesedim

Hiç yorum yok: