23 Kasım 2016 Çarşamba

SUZAN SARI



       Şiirleri, Akatalpa vb. gibi dergilerde yayımlandı.
Yapıtları:
Şiir Kitapları:
& Şans Eseri

Şiirlerinden Seçmeler:

KENDİNDEN DESENLİ

Bir cevaplama makinesi
ve geri kalanıyla uyumlu olarak
içi dışı cevap
leopar desen ince gösterir
uğraşırsan bir gözün daha olur
çerçevelenir büyümemiş olsan da
görünebilirsin

soruyu bilene dua ve
zekâ mirasından irice bir pay
kıpırdayanlar bir yana
duranları bulandıramıyor bu adalet
deklanşör örtüyor terli çirkin anı

ordan da baktım
aynı
haberlersiz mümkün demiyorum

(inanıyorum inanmıyorum
bu da var)

kendinden bahsetsene şeye
gotik harflerle estetik merkezi yazan tabelayı her gördüğümde
aklıma gelen her parlak fikre de bunu yapıyorum
anlatsana
en az rezaleti sevdiğim kadar aşkla dinleyeceğim

yemek veriyorlar, dinlen diyorlar
iyimser olanları defolu pantolon giyiyorlar
konuşuyorlar, ağızları var, gözleri var
akıllı yünle, kendinden desenli
her şey akıllı

Akatalpa, Sayı: 130, Ekim 2010

TÖREN PROGRAMI

serin rekabet. ve kıyım günleri başladı
seni tutmak karşımda açılış şöleni
tıpkı devlet kurumlarındaki gibi
açılıştan önce kapılar alışmıştı kapanmaya

sayılmayan o aralık
açılış ve açılış arasında
bir de kışı anımsatmasıyla
en kıymetli parçası bu sezonun (bkz. deep winter)
diyakronik mevsim tespitlerinin tam olamayan sırası
(ayrıca bkz. şiirde bkz. vermek)

tüm konuklar gülümseyebilir start verildi
başlamak verilemeyeceğine göre
saniyenin onda biri gibi bir sürede kaybolacak alkış bitince
ama yine de
herkesin mutluluğu kalmalı
değer bu benimki bu
birgerçek gerekiyor herkese artık-değer
herkes mutlu olmasın pekiyi
mutlular kalmalılar ama
benim iyiliğim için

gündüz ne olduysa oldu
günün ortasında özür dileyeceğine
iyi geceler de

güncel alıntılarla dinleyici yakalamaya kalkıyorum her törende
izlemediğim bir filmden bu
insanlarla arası iyi olmak kelimelerle yani
ayrılabilseydi bunlar arasından seçeceğim
gözünde düştüğüm yerde bu şahane kalabalıkta
ikisini de beceremediğim için
yine de alıyorum

ben var ya çok doğalım
yaşlanmaya yer arıyorum, söylüyorum bunu üstelik
bu aralar menü okuyorum

benim dediğim seninkinin üstünde
durmuyor yolda
kendiliğinden kestirme deme bu yolda
gün kurtarma formülünü buldum
bırakılmış bir şeyi bulur gibi
fazlası değil
sözlerden hayat kurma ile
bağ denenin gittiği diğer uç arası
biliyorum kaç salak çeker yani
kendiliğinden kestirme deme buraya diye
gittim mi diyeyim
gizli değil yazılmamış da
o utançla

ters insan denir buna
arada giysisiz olduğunu saklamayan bir tür
saklamamak vurgulu
yalancıktan yazdım öyle


Akatalpa, Sayı: 129, Eylül 2010

Hiç yorum yok: